Publicat el 19/02/2019

Els usuaris que vulguin sol·licitar el servei hauran de fer la reserva trucant prèviament al telèfon 900 69 65 55

L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) s’encarrega, a partir d’ara, de gestionar el funcionament del Servei de Transport a Demanda (TAD) de l’Ajuntament d’Alella. L’AMTU és, de fet, l’entitat que està liderant la implantació del Transport a Demanda a Catalunya, ja que en els últims dos anys s’ha encarregat de la gestió d’onze TAD’s a Catalunya, amb una oferta de més de 15.000 viatges anuals.

El servei de Transport a Demanda a Alella facilita la connexió de tots els ciutadans i ciutadanes del municipi amb el centre urbà, especialment amb els principals serveis com són l’Ajuntament, el consultori local, el Jutjat de Pau, el tanatori, la policia o el complex esportiu municipal. De fet, el servei es realitza amb origen o destinació a una d’aquestes parades.
L’Ajuntament d’Alella va iniciar aquest servei al 2010, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat i accessibilitat als serveis bàsics de tots els veïns del municipi.
A partir d’ara, l’AMTU assumeix la seva gestió i, per tant, els usuaris que vulguin sol·licitar el servei hauran de fer la reserva trucant prèviament al telèfon: 900 69 65 55.
La reserva s’ha de fer el dia abans, entre les 7h i les 20h, indicant l’origen i la de destinació, l’horari, i les persones que utilitzaran el servei.
El TAD és un servei de transport públic compartit, de manera que si hi ha diversos usuaris que han de fer una mateixa ruta en un mateix horari, comparteixen el transport. Una vegada s’ha completat la gestió, l’AMTU informa a l’usuari que la reserva ja és efectiva.

El servei de TAD el duen a terme els taxis del municipi. L’Ajuntament d’Alella es fa càrrec d’una part del cost del servei, de manera que, per al ciutadà, el transport té un cost de només 2 euros.

El transport a demanda, a Catalunya
El Transport a Demanda (TAD) és un servei assimilat a transport públic que dona resposta principalment a les necessitats d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca demanda, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat mitjançant un servei de TAD facilitat pel seu ajuntament.

Des de l’any 2016 , en què va posar en funcionament a Pineda de Mar el primer servei de transport a demanda, l’AMTU s’ha convertit el referent de la gestió d’aquest tipus de servei a Catalunya, gestionant el TAD dels següents municipis: Pineda de Mar, Sant Esteve de Sesrovires, Santa Maria de Palautordera, Santa Eulàlia de Ronçana, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Andreu de Llavaneres, Santa Susanna, La Bisbal del Penedès, Sant Pere de Ribes i ara Alella.
Actualment, l’AMTU està treballant en la creació d’una aplicació mòbil que permetrà evolucionar del Transport a Demanda (TAD) al Transport Flexible. L’AMTU preveu que l’app estigui finalitzada a final d’aquest any.

Sobre l’AMTU
L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) treballa per la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Actualment té 104 entitats associades d’arreu de Catalunya: 100 municipis i 4 consells comarcals, amb una població representada de més de 2 milions d’habitants i un volum de viatgers urbans transportats de 42 milions anualment.
El president de l’AMTU és Jordi Xena, alcalde de Santa Maria de Palautordera. El vicepresident primer és Jaume Mauri, regidor de Caldes de Montbui, i el vicepresident segon és Josep Mayoral, alcalde de Granollers.

L’AMTU forma part de l’ATM, com a entitat consorciada des de 2002. Actualment, i per encàrrec de l’ATM, l’AMTU gestiona les sol·licituds de les targetes T-16 i T-verda, per als residents a les corones 2, 3, 4, 5 i 6.

 

 

 

 

 

Deixa un comentari