Publicat el 21/10/2021

La 4a edició de l’Acció Platges Met refermarà la sensibilització ciutadana sobre els reptes del litoral, com la crisi climàtica, la regressió o la contaminació

El proper diumenge 24 d’octubre es portarà a terme la 4a edició de l’Acció Platges Met, una jornada de sensibilització ambiental conjunta, que tindrà lloc als vuit municipis del litoral metropolità. Un dels principals objectius és donar a conèixer les platges i ensenyar com protegir-les i defensar‑les davant dels diferents reptes que en condicionen la gestió diària i la preservació, com ara el canvi climàtic o la regressió del litoral.

 L’Acció Platges Met s’emmarca en el 15è cicle d’activitats als parcs, platges i rius metropolitans i està organitzada per l’AMB, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona i els ajuntaments dels vuit municipis metropolitans del litoral.

Aquesta jornada lúdica té quatre objectius principals:
   – Conscienciar la població sobre els reptes i els problemes del litoral
Contribuir a l’augment del civisme per part dels usuaris metropolitans
   – Canviar la percepció social sobre les platges, perquè es concebin com a espais naturals i ecosistemes amb funcions socioambientals importants en el nostre territori
   – Descobrir la importància de la biodiversitat en aquests espais
Les activitats, que es faran de manera simultània, estan destinades a públics de totes les edats, des de famílies fins a qualsevol persona interessada per temes ambientals.

Les actuacions participatives estan relacionades amb la competència de l’AMB sobre la gestió integral de les platges:

   * Plantacions a les dunes: Castelldefels, Sant Adrià de Besòs i Gavà acolliran la plantació de borrons i altres plantes autòctones dels sistemes dunars. Es tracta d’espècies vegetals que potencien la formació d’aquests ecosistemes naturals, ja que actuen com a barrera davant dels temporals i l’erosió de la costa.
   * Detecció de microplàstics: tècniques de ciència ciutadana que ensenyaran a localitzar aquests elements amb instruments com sedassos i filtres.
   * Observació de la biodiversitat: censos de flora i fauna a les platges de Montgat i del Prat de Llobregat.

L’AMB anima els participants a fer servir les xarxes socials amb els hashtags: #DefensemPlatgesAMB, #AccioPlatgesMet, #PlatgesMetropolitanes i #PlatgesAMB.

 L’AMB recorda que, per participar a les activitats, és imprescindible inscriure-s’hi prèviament, tret de les que s’emmarquen a les Jugatecambientals de Gavà, Montgat, Castelldefels i Sant Adrià de Besòs.
Més informació i inscripcions: www.amb.cat/web/territori/agenda/detall/-/activitat/accio-platges-met/11738277/11656

Redacció
Imatge i Font: Àrea Metropolitana de Barcelona

 

 

Deixa un comentari