La Feina en Joc, a les 8ès Jornades d’Ocupació d’Alella, Masnou i Teià
Enguany les Jornades d’Ocupació del Masnou, Teià i Alella se celebraran del 26, 27 i 28 d’octubre. El títol d’aquesta vuitena edició és “La feina en joc”
Tot i que les Jornades tenen una durada de tres dies, els tallers que s’inicien aquests dies tindran continuïtat durant les setmanes posteriors.
Els tallers estan pensats per ajudar a descobrir les emocions i saber-les gestionar, augmentar la confiança, integrar la creativitat en el nostre projecte de recerca i les relacions de treball, a més d’afavorir la capacitat de prendre decisions, facilitar els canvis i millorar l’eficàcia personal en la recerca de feina.
Les Jornades arrenquen el 26 d’octubre amb una xerrada inaugural a càrrec de Sandra Huerto de l’empresa Tresdosú. A la sessió es tractarà les habilitats personals a millorar, a través del joc i la tecnologia.
La primera sessió de cada taller és oberta a tothom. Les activitats s’han programat amb un calendari que permet que les persones interessades puguin assistir a tots tres tallers si així ho desitgen.
Les inscripcions als tallers s’obren dimarts 4 d’octubre.
Programa de les 8es Jornades d’Ocupació
Dimecres 26 d’octubre
Edifici Centre. El Masnou
- De 9.15 a 9.30 h. Inauguració de les 8es Jornades d’Ocupació.
- De 9.30 a 10.30 h. Conferència inaugural “Desenvolupament d’habilitats amb Joc i Tecnologia”. A càrrec de Sandra Huerto Machín, mentora i gestora de projectes tecnològics a TRESDOSÚ.
- De 10.30 a 11 h: Pausa
- De 11 a 14 h
Taller “Gestió dels sabotejadors interns: coaching & creences amb el joc del minijos”. A càrrec de Benedito & Lafarga Training S.L. Taller de 3 sessions.
Aquest taller continuarà amb dos sessions més els pròxims dos dimecres (dies 2 i 9 de novembre)
Dijous 27 d’octubre
Can Llaurador. Teià
- De 9.30 a 13.30 h. Sessió 1. “T’apuntes a fer un escape room?Descobriràs les teves competències professionals”. Taller de 3 sessions. A càrrec de Soraya Díaz Téllez.
Aquest taller continuarà amb dos sessions més els pròxims dos dijous (dies 3 i 10 de novembre)
Divendres 28 d’octubre
Can Lleonart. Alella
- De 9.30 a 13.30 h. Sessió 1. “Connecta amb el teu ikigai a través del joc conscient”. Taller de 3 sessions. A càrrec de Silvia Marteles
Aquest taller continuarà amb dos sessions més els pròxims dos divendres(dies 4 i 11 de novembre)
Més información dels tallers:
TALLER: GESTIÓ DELS SABOTEJADORS INTERNS: COACHING & CREENCES AMB ELS JOC DELS MINIJOS
Objectius:
Capacitar per a la presa de decisions cap a la formació i/o ocupació, tenint en compte la situació de la persona respecte del mercat laboral. En aquesta activitat de creixement personal volem, específicament:
- Introduir-se en les tècniques cognitives per desenvolupar una major eficàcia personal en la recerca d’ocupació.
- Identificar als sabotejadors interns i desmuntar les creences que limiten la nostra autoeficàcia.
- Aprendre tècniques de transformació del pensament per a facilitar el canvi d’idees no raonables.
- Aprendre a gestionar les emocions amb tècniques cognitives per a afrontar, de manera efectiva, situacions d’estres o incertesa en la recerca de feina.
Metodologia:
La metodologia emprada sempre és practica i dinàmica. A través de dinàmiques de grup i el joc registrat “El Joc dels minijosR”, a mes d’imatges i dibuixos, contes i metàfores, plantilles de treball ,etc. Serà un espai d’autoreflexió i d’indagació guiada. A mes a mes s’inclourà tècniques com el Visual Thinking, Gamificació (aprenentatge amb el joc), la motivació i la recompensa.
TALLER: T’APUNTES A FER UN ESCAPE ROOM? DESCOBRIRÀS LES TEVES COMPETÈNCIES PROFESSIONALS
Objectius:
- Reconèixer les pròpies competències professionals.
- Conèixer els punts forts, i saber de quina manera es poden exposar en un currículum i fer valdre en les entrevistes.
- Establir un pla de millora personal en funció del projecte professional.
Metodologia:
Ús d’un joc tipus escape room de taula que proporciona, en un escenari neutre i lúdic, un repte, uns objectius, relacions interpersonals,… mostrant les competències dels participants en temps real, en acció. Després del joc s’analitzaran les habilitats i les formes de comunicació i interrelació que s’ha generat durant el joc.
Es proposen altres exercicis pràctics que ajuden a redactar el CV i preparar les entrevistes en funció dels punts forts personals i adaptats a les ofertes de treball.
S’utilitzen eines digitals com Kahoot!, Mentimeter o Padlet per fer més dinàmiques les sessions i fomentar la participació.
TALLER : CONNECTA AMB EL TEU IKIGAI A TRAVÉS DEL JOC CONSCIENT
Objectius:
- Descobrir el procés de les emocions i saber gestionar-les. Aprendre a reconèixer el llenguatge del cos: sensacions, emocions.
- Augmentar la confiança en les nostres impressions. Escoltar les intuïcions i obrir-nos a la inspiració.
- Alliberar bloquejos i resistències per connectar amb la força interior.
- Equilibrar el món interior amb la vida social i laboral
- Integrar la creativitat en les relacions de treball
Metodologia:
A través del joc conscient com a eina de connexió amb nosaltres mateixos/es i amb l’entorn. Les sessions estan dissenyades en format de taller experiencial, en les quals es farà ús de diferents materials plàstics i recursos per afavorir la creativitat i el treball profund. Ç
També es treballarà amb tècniques de visualització i mindfulness. Amb elements del llibre “Ikigai: Els secrets del Japó per a una vida llarga i feliç” de Francesc Miralles i Héctor Garcia.
Es farà ús de material de joc a base de peces reciclades de Lego, Playmòbil, cartes de Dixit, postits, material plàstic, etc.
Les Places limitades. Inscripcions emplenant aquest FORMULARI . Organitza: Ajuntaments d’Alella, El Masnou i Teià
Redacció
Imatge i Font: Ajuntaments del Masnou, Teià i Alella






