Publicat el 17/10/2016

Fins al 3 de novembre el vestíbul de la Biblioteca Municipal i el de l’Escola d’Adults Municipal (aquest darrer mentre l’Espai Cultural Can Bisa està tancat a conseqüència de desperfectes de la pluja) acolliran l’exposició pública dels 15 projectes que ha triat la Comissió Pressupostos Participatius 2016 d’entre els 52 presentats per la ciutadania i entre els quals els vilassarencs i vilassarenques hauran de votar per decidir en què invertir 92.000 € del pressupost municipal (el 50% de les inversions). 
A l’exposició es podran veure els projectes, amb el títol i una breu explicació de cadascun sense identificar la persona, entitat o grup municipal que l’ha proposat. L’exposició inicialment prevista a l’Espai Cultural Can Bisa sortirà al carrer, el dia 21 d’octubre, a la tarda, amb una carpa al Mercat (av. Montevideo/Narcís Monturiol), el dia 23 d’octubre, al matí, a la plaça de l’Església i el dia 6 de novembre, al matí, a la plaça de l’Ajuntament. Al mateix temps, s’ha habilitat un espai al web municipal www.vilassardemar.cat/participacio per difondre tant els projectes seleccionats com el procés de votacions. 

Qui pot votar i com?
Els dies 4, 5 i 6 de novembre es faran les votacions. Podran votar tots els ciutadans i ciutadanes empadronats a Vilassar de Mar majors de 16 anys. La manera d’acreditar que són de Vilassar de Mar serà mitjançant qualsevol dels documents oficials (DNI, NIE) que acreditin la residència al municipi, i en el seu defecte, un volant d’empadronament vigent. Cada persona podrà escollir les propostes a través d’una sola butlleta. Només serà vàlid un vot per participant. Aquesta butlleta inclourà les 15 propostes i la persona haurà d’escollir tres en total. 

Qualsevol butlleta que contingui més o menys propostes marcades serà considerada nul·la. Per votar hi haurà urnes col·locades el divendres 4 de novembre, de 10 a 20 h, a la Biblioteca, el dissabte 5 de novembre, de 17 a 20 h, a can Bisa, i el diumenge 6 de novembre, de 10 a 13 h, a l’Ajuntament. També podran prendre part en el procés de votacions les entitats registrades al registre municipal d’entitats. Les entitats podran participar presentant a l’Ajuntament un sobre tancat amb un certificat de l’acord de l’òrgan de govern de l’entitat on es facin constar els tres projectes triats per l’entitat. Aquest sobre s’obrirà en el moment de fer el recompte de vots. 

Un cop finalitzat el període de votacions, el mateix dia 6 de novembre, a partir de les 13 hores, es farà el recompte en acte públic i durant el transcurs d’una festa oberta a tothom es proclamaran els projectes seleccionats. 

En cas que sigui necessari un desempat entre projectes es farà per sorteig. Els projectes s’ordenaran per ordre de votacions rebudes de més a menys, i s’aniran executant fins a esgotar els 92.000 € (IVA inclòs). En cas de sobrant econòmic, la comissió es reunirà per decidir la destinació d’aquests diners.

15 PROJECTES A VOTACIÓ:

Núm.-  Títol  –  Pressupost €  –  Descripció

02 – El camí fàcil per anar a l’escola de l’Àlex Entre 20.001 i 30.000
Adequació del camí escolar per a un nen que va amb cadira de rodes des de la Riera d’en Cintet fins al Vaixell Burriac

08 – App d’intervenció ciutadana –  2.000
Posar en marxa una aplicació mòbil d´intervenció ciutadana per informar de les incidències a la via pública.

11- Tendal per a la pista de futbol de l’escola Pérez Sala – Menys de 10.000
Instal·lació d’un sistema d’ombratge per reduir l’impacte de sol en hores de màxima radiació, que és quan se’n fa més ús.

18 – Biblioteca oberta – 25.458,40
Adaptar l’equipament per poder obrir la sala d’actes de manera independent i així poder ampliar el seu horari d’ús més enllà de l’horari habitual de la biblioteca.

21 – Ampliació d’espais i serveis a can Jorba – 28.815
Adaptar l’equipament per a poder disposar d’un buc d’assaig i d’un espai de trobada per a joves a can Jorba.

28 – Projector per a la sala Carrau (can Bisa) 5.500
Dotació d’un sistema de projecció de pel·lícules per a la sala que pugui permetre la realització d’activitats com cinefòrums, projeccions audiovisuals, conferències acompanyades de suport gràfic i àudio.

29 – Tanques per a què l’alumnat pugui gaudir del seu pati al Vaixell Burriac – Menys de 10.000
Col·locació de tanques per evitar que es pugui entrar al recinte escolar quan està tancat i evitar així els actes vandàlics que pateix l’escola en períodes de vacances i caps de setmana.

30 – Vilassar, vila marinera – Entre 20.001 i 30.000
Condicionament de la zona de vianants que hi ha a la confluència dels carrers del Carme, Pg. dels Pins i av. Escultor Monjo amb la N-II amb la col·locació d’una pèrgola, de l’àncora que ara està al pg. Marítim, i altres millores.

32 – Inventari dels safareigs de Vilassar de Mar – 12.000
Compra d’un llibre que reculli els safareigs de Vilassar per preservar-los, mantenir-los i donar-los a conèixer.

34 – Adequació d’espai cultural – 30.000
Condicionar el local que té l’Ajuntament cedit a l’AVAL per fer-lo més saludable, mantenir en bon estat el  patrimoni material i adaptar-los a les necessitats de les persones amb discapacitat que participen en les activitats de l’entitat.

38 – Millores de seguretat zona d’esbarjo canina av. Lluís Companys –  1.509,72
Instal·lació d’una tanca d’1,80 m d’alçada i d’una doble porta per evitar que els gossos s’escapin del recinte.

39 – Millores d’accessibilitat a la platja – 5.262,29
Col·locació de dos camins (estructures mòbils) que possibilitin l’accés de manera còmode des del pg. Marítim fins ben a prop de l’aigua i compra d’una cadira de rodes flotant, que permet que les persones amb mobilitat reduïda puguin gaudir del bany.

42 – Instal·lació d’un element d’entrenament esportiu Workout a la plaça Carles Trias – 4.840
Instal·lació d’un element d’entrenament esportiu Workout al carrer.

48 – Ombres a la plaça Vicenç Casanovas – 49.928,47
Construcció d’ombres per a les zones de jocs infantils i d’estada.

52 – Facilitem que es begui aigua Menys de 10.000
Canviar les dues fonts que hi ha al pati de l’escola Vaixell Burriac per unes de més còmodes per als infants i instal·lar més fonts per donar resposta a les necessitats dels més de 400 alumnes.

Deixa un comentari