Publicat el 24/10/2022

Louise Hankey, directora acadèmica del British Council, ha dit que “FILMETS oferirà una selecció dels millors curts del Regne Unit, un país amb una llarga tradició en aquest gènere cinematogràfic”

 

 

FILMETS Badalona Film Festival ha estat un any més la porta d’entrada a Catalunya dels premis BAFTA Shorts 2022, els prestigiosos guardons de l’Acadèmia Britànica de les Artes Cinematogràfiques i de la Televisió, que es van donar a conèixer el  passat 13 de març en una cerimònia virtual feta al Royal Albert Hall de Londres.

Gràcies a la col·laboració establerta amb el British Council, l’organització del Regne Unit per a les relacions culturals i les oportunitats creatives, aquest diumenge 23 s’han projectat i es projectaran  a FILMETS i per primera vegada a Catalunya els 8 curtmetratges presentats als premis BAFTA.
A la presentació de la sessió BAFTA hi ha intervingut Louise Hankey, directora acadèmica del British Council.

Entre el curts que s’han pogut veure al Teatre Zorrilla hi ha les dues cintes premiades a les categories de ficció i animació:
‘The black cop’, premi BAFTA al millor curtmetratge britànic 2022 de ficció
‘Do not feed the pigeons’, premi BAFTA al millor curtmetratge britànic 2022 d’animació

Aquest ha estat el quart any consecutiu que el British Council i FILMETS col·laboren estretament en aquesta iniciativa.
Entre els curtmetratges presentats cal destacar ‘Affairs of the art’, que va rebre una nominació a un Oscar a la categoria de Millor Curtmetratge d’Animació

En l’edició d’enguany s’han vist 4 curts de ficció, 3 d’animació i un documental.
Aquestes són les 8 pel·lícules que han configurat la sessió BAFTA, premis de l’Acadèmia Britànica:

‘The black cop’, premi BAFTA al millor curtmetratge britànic 2022 de ficció: es tracta d’una producció del Regne Unit de 2021, de 24 minuts de durada. El director del curt és Cherish Oteka.
Argument: Es tracta d’un docudrama que explora l’experiència d’un ex policia com a víctima i a la vegada responsable de racisme a les forces de l’ordre. En un moment en el que es parla molt dels prejudicis racials dintre de la policia, aquest documental és oportú perquè transporta al públic al món generalment tancat de la policia, i explicat des d’una perspectiva desconeguda.

‘Do not feed the pigeons’, premi BAFTA al millor curtmetratge britànic 2022 d’animació: es tracta d’una producció del Regne Unit de 2021, de 9 minuts de durada. El director del curt és Antonin Niclass.
Argument: Un grup de viatgers cansats i solitaris esperen l’últim autocar. D’alguna manera, en aquest lloc fred i depriment, i ni que sigui per un instant bonic, els coloms que hi ha allà aconsegueixen crear una connexió màgica entre tots plegats

‘Femme’: es tracta d’una producció de ficció del Regne Unit de 2021, de 18 minuts de durada. Els directors del curt són Sam H. Freeman i NG Choon Ping.
Argument: Jordan és un home gay que fa serveir l’etiqueta ‘Femme’ amb orgull. Però cada vegada que surt de casa amb els llavis pintats recorda la severa advertència del seu pare: el món sempre serà un lloc perillós per a un noi com ell. Després de patir un desengany amorós en un club nocturn, Jordan coneix al carrer a Wes, un traficant de drogues. Deixant de banda la precaució, Jordan puja al cotxe de Wes i la nit fa un gir perillós.

‘Affairs of the art’: es tracta d’una coproducció d’animació del Regne Unit i Canadà de 2021, de 16 minuts de durada. La directora és Joanna Quinn.
Argument: Beryl, una treballadora d’una fàbrica de 59 anys, està totalment obsessionada amb el dibuix. Menys el seu marit Ifor, que és el model i musa de Beryl, tota la família és adicta a alguna cosa: el seu fill Colin és un ‘friki’ de la tecnologia i la seva germana Beverly és una taxidermista extraordinàriament narcisista. Sembla ser que l’obsessió és una característica que és a l’ADN de la família.

‘The palace’: es tracta d’una producció documental del Regne Unit de 2021 i de 20 minuts de durada. La directora és Jo Prichard.
Argument: Tots els dies, al pis de dalt d’un icònic centre comercial dels anys 60, centenars de clients habituals ocupen els seus llocs de sempre al London Palace Bingo Club. Alguns hi van atrets pels sopars barats i el te i cafè gratis, però molts es queden per relaxar-se, socialitzar, jugar al bingo o dominó, xafardejar i passar-s’ho bé tots pleegats. A mida que la remodelació milionària d’aquesta zona de Londres avança, el club es converteix en l’últim reducte de l’antic barri, objecte d’una gran transformació.

‘Night of the living dread’: es tracta d’una producció d’animació del Regne Unit de 2021 i d’11 minuts de durada. La directora és Ida Melum
Argument: Quan un tall de llum arruïna la rutina de Ruby a l’hora d’anar a dormir, ella es veu assetjada per alguns visitants no desitjats. L’única manera que Ruby tingui una nit de son reparador és enfrontar-se als seus visitants.

‘Three meetings of the extraordinary committee’: es tracta d’una producció de ficció del Regne Unit de 2021 i de 18 minuts de durada. Els seus directors són Max Barron i Michael Woodward, que es presenten conjuntament amb el sobrenom de JONES.
Argument: Quan els ciutadans del petit poble agrícola de Dobre voten per adquirir una criatura mítica, la democràcia s’enfronta cara a cara amb la realitat. Una gran sàtira sobre la burocràcia i les creences, ‘Three meetings of the extraordinary committee’ és una història sobre el poder de la fe i el desig d’una vida millor.

‘Stuffed’: es tracta d’una producció de ficció del Regne Unit de 2021 i de 19 minuts de durada. El director és Theo Rhys.
Argument: ‘Stuffed’ és un musical sobre una taxidermista que somia amb dissecar a un humà, i l’home que coneix ‘on line’ està tan espantat d’envellir que s’ofereix com a voluntari pel seu experiment. Una inesperada espurna romàntica entre ells complica els seus plans.

 

Redacció
Imatge: Louise Hankey, Agustí Argelich i Josep Viñeta Balsells
Font: FILMETS Badalona Film Festival

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari