Publicat el 04/04/2020

Des de la regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Argentona et donen alguns recursos i consells útils per a un confinament actiu i més saludable davant la crisi sanitària del coronavirus

Malgrat romandre a casa, és important que tu i tots els membres de la teva família mantingueu un estil de vida actiu i saludable durant l’estat d’alarma.
En aquests enllaços trobareu recursos, pàgines web amb informació d’interès i rutines d’exercicis i entrenaments.

·        Durant el confinament, no t’aturis. Diputació de Barcelona.  https://www.diba.cat/web/esports/notaturis2

·        Campanya Gent Activa des de casa. Generalitat de Catalunya . http://esport.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/activitat-fisica-i-salut/campanya-gent-activa-des-de-casa/

La campanya ‘Gent activa des de casa!’ proposa a la ciutadania combinar tres tipus d’exercicis diferents.
En primer lloc, activitats aeròbiques, com ara fer servir la bicicleta estàtica, l’el·líptica o la cinta rodant, o substituir-ho per córrer o caminar per casa, ballar i saltar a corda, que permeten activar les pulsacions i augmentar la circulació sanguínia.
En segon lloc, activitats de força, com ara abdominals, flexions, bíceps i esquats per tonificar la musculatura i protegir els ossos, i
Per últim, exercicis de flexibilitat i mobilitat articular, com ara estiraments de la musculatura, i de cames, esquena, tronc, braços i coll, i també mobilitat i rotacions articulars, que ajuden a prevenir lesions i a reduir el dolor de les articulacions.

Es recomana fer entre 30 i 60 minuts d’activitat física diària; evitar estar més de 2 hores assegut/da de forma continuada; fixar-se una rutina diària; començar l’activitat de forma progressiva, pas a pas i sumant minuts; vestir-se amb roba i calçat còmodes, i hidratar-se bé durant i després de l’exercici. A més, recordeu es important acompanyar l’exercici amb una dieta saludable, hidratar-se bé i dormir bé.

 

Deixa un comentari