Excel·lent gestió a les residències geriàtriques de Caldes d'Estrac durant la crisi del COVID-19 | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 11/05/2020

Les tres residències confirmen tant el benestar dels seus residents com de l’equip de professionals encarregat d’atendre’ls

Des de que es va iniciar la crisi sanitària, l’Ajuntament de Caldes d’Estrac ha estat fent un seguiment de cadascuna de les residències de gent gran de la vila: Florida Dorada, Santa Berta i Bellavista, i ha confirmat l’excel·lent qualitat de la gestió que s’està duent a terme, tant a nivell sanitari com social. Totes tres disposen del material necessari per a la protecció dels usuaris i del personal, i només hi ha hagut un cas de contagi que evoluciona favorablement a l’hospital.
La regidora de l’àrea d’Acció Social i Atenció a les Persones, Laura Aloy ha afirmat que “ens sentim orgullosos de la gestió i de la feina que estan fent les tres residències que tenim a Caldes d’Estrac per garantir el benestar tant dels residents com del personal, som conscients de la gran tasca duta a terme amb la pressió psicològica i emocional que això comporta”.

Des de l’Ajuntament de Caldes s’informa que en el cas de la residència de Florida Dorada, tant l’equip com els usuaris es troben bé, i s’han rebut dues capses de mascaretes quirúrgiques, una de l’Ajuntament i una altra de la Generalitat. A més, a més, també han comptat amb divers material per protegir-se, provinent dels voluntaris.

Pel que fa a la residència Santa Berta, no hi ha hagut cap cas i les defuncions han sigut per altres patologies. Tots els professionals i usuaris han donat negatiu als tests. Cal destacar que han rebut mascaretes, gorres i pantalles protectores per part de voluntaris, associacions i dels familiars dels usuaris. A més a més, la Generalitat els ha fet arribar material divers  per a la seva protecció, material que han reservat per si sorgeixen casos, i també han rebut mascaretes de donacions.

En el cas de la residència Bellavista es confirma que tots els usuaris i equip professional estan bé. S’han produït algunes defuncions però per causes naturals. Com en les altres residències, disposen del material de protecció necessari per a la seva protecció, i en aquest cas han rebut material tant de la Generalitat com de l’Ajuntament, i fins i tot de voluntaris vinculats a la Policia de Mataró com els Bombers: mascaretes, guants i pantalles que ajuden a la seguretat dels treballadors/es.

Cal destacar que les tres residències han posat en valor les desinfeccions fetes des de l’Ajuntament, als carrers i a l’entrada de les residències. En aquest sentit, agraeixen l’estreta col·laboració que s’ha mantingut durant tot aquest període, tant amb l’àrea de Salut com amb la de Serveis Socials.

Les residències també han valorat positivament la coordinació diària per part de la Gestora de casos, així com l’atenció diària de la doctora i la infermera del CAP. Aquesta coordinació ha estat vital per a millorar el funcionament organitzatiu i fer un seguiment preventiu dels avis i àvies, garantint una cura especial de la seva salut.

A un altre nivell, les residències han copsat que els avis i les àvies tot i ser més o menys conscients de la situació actual, malauradament sí que perceben l’absència de visites. És per això que totes les residències s’esforcen per pal·liar aquesta mancança amb les tecnologies, mirant d’apropar els familiars i éssers estimats al màxim, aconseguint moments d’alegria.
Des de l’àrea d’Acció Social es vol reconèixer aquesta tasca, que tal com diu Aloy: “Tenir aquesta sensibilitat ens mostra la professionalitat i vocació dels professionals de les residències, als que agraïm la seva dedicació i delicadesa amb els nostres avis i àvies”.

També cal destacar que l’hotel Dynamic aquestes últimes setmanes s’ha convertit en una residència de gent gran on els avis i àvies que hi estan convivint provenen d’altres centres residencials de diferents pobles de la zona. Tots han donat negatiu en la prova del coronavirus i se’ls ha aïllat del seu centre de procedència ja que s’hi havien trobat focus del virus. A l’hotel, ara reconvertit en centre residencial, hi han vingut junt amb els avis i àvies algun cuidador del centre d’origen però de base s’ha creat un equip nou per atendre a aquestes persones.
Aquest centre es de competència del departament de Salut de la Generalitat de Catalunya però, tot i així, des de l’Ajuntament s’ha fet un seguiment, sobretot des que es va iniciar l’activitat per tal de poder tenir una bona coordinació amb l’òrgan competent.

 

Deixa un comentari