Els bons amics i Rumpelstiltskin
Els bons amics i Rumpelstiltskin
A càrrec de Carmen Vera.
La moralitat de Rumpelstiltskin podria ser: «No presumeixis d’allò que no tens». Les mentides del moliner van posar en un seriós risc la seva filla i ell mateix.
El nan belluguet o El follet saltador és el títol d’un conte popular que va ser recollit pels Germans Grimm amb el títol en alemany Rumpelstilzchen. El motiu que existeix en múltiples variants, relata la història d’una noia que es troba davant una tasca impossible i que arrisca la vida si no l’acaba.
Compleix la tasca amb l’ajuda d’un ésser dotat de forces màgiques, que en bescanvi li demanda quelcom que li és molt car. Només pot alliberar-se de l’obligació endevinant el seu nom o un altre secret del dimoni. El primer esment d’un follet fressós nomenat Rumpelstiltz (Rumpelstilzchen n’és el diminitiu) data del 1575.
Activitat recomanda per a infants a partir de 4 anys.
Organitzat per: Biblioteca i Regidoria de Cultura