Publicat el 27/09/2016

Després d’un any de gestions i converses, l’Ajuntament i la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat han fet públic que al llarg de les properes setmanes s’aplicarà una millora substancial en el servei de bus que uneix Teià i Barcelona, directe per l’autopista. L’anunci s’ha fet en el marc de de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura,
La proposta de millora contempla l’ampliació de les franges horàries de cobertura del servei, així com un augment significatiu de les freqüències, gràcies a la posada en marxa d’un segon vehicle. 

El cost de les millores sol·licitades serà assumit íntegrament per la Generalitat, per la qual cosa l’alcalde de Teià, Andreu Bosch, ja ha expressat la seva satisfacció al cap del Servei Territorial de Transports a Barcelona, Jordi Follia. “Ens sembla molt bona proposta perquè atén les nostres peticions de revisió horària matinal i de noves freqüències a la tarda. L´avançament del servei era una demanda essencial per poder arribar a Barcelona abans de les 9h”, ha explicat l’alcalde.

De 5 a 8 expedicions en cada sentit
La línia Teià-Barcelona opera tots els dies feiners, de dilluns a divendres.
En aquests moments realitza cinc sortides diàries des de Teià (a les 7h, 8:30h, 10:15h, 19:15h i 20:45h) i cinc més des de Barcelona (a les 7:45h, 9:30h, 18:30h, 20h i 21:30h),.
A mitjan octubre és previst que passaran a ser-ne vuit d’anada des de Teià (a les 6:55h, 7:45h, 8:15h, 10:15h, 16:15h, 17:45h, 19:15h i 20:45h) i vuit més de tornada des de la plaça d’Urquinaona a Barcelona (a les 7:30h, 8:45h, 9:30h, 15:30h, 17h, 18:30h, 20h i 21:30h).
D’aquesta manera es reforça substancialment el servei als matins, que passa d’una a tres arribades abans de les 9h a Barcelona, i es dota d’una tornada a Teià a primera hora de la tarda.

Superades totes les previsions
El 2015 la línia de bus Teià-Barcelona va superar per primer cop els 18.000 viatgers que es van fixar en el Contracte Programa de la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat com a horitzó en el moment de la seva posada en marxa, ara fa sis anys. Des de desembre de 2010, el servei ha anat guanyant usuaris de forma sostinguda.
L´objectiu d´aquest servei és connectar de forma ràpida Teià, el Masnou Alt i els barris d´Ibars Meia i can Sors, a Alella, amb la ciutat de Barcelona sense necessitat d´efectuar cap transbordament de tren, la qual cosa suposa un estalvi de temps estimat de mitja hora.
La línia fa quatre parades a Teià: a la Riera, a Vallbellida, al carrer dels Garrofers i a Joan XXII, essent la primera la més utilitzada, amb unes mitjanes d´ús del 54,5%, 3%, 0,03% i 2%, respectivament. Les altres parades amb més demanda es troben al Masnou (11%) i Alella (17%). A partir de l´anàlisi d´aquestes dades i del billetatge, s´estima que els usuaris de Teià representen el 65% del total del passatge, els d´Alella el 20% i els del Masnou el 15%.

El servei és prestat conjuntament per dues operadores -Casas i Sagalés- i va tenir un cost per a les arques públiques de la Generalitat de 105.000€ any, el 2015, un cop descomptats els ingressos per la validació de bitllets i abonaments.

Deixa un comentari