Publicat el 03/08/2016

Aquesta és una de les dades que s´extreu de la caracterització del turista que ha elaborat la Diputació de Barcelona a partir de 901 enquestes realitzades l´any passat entre els visitants allotjats a Calella, Santa Susanna, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Canet i Mataró.

L´estudi realitzat apunta un elevat grau de satisfacció respecte a la destinació que obté una puntuació global de 8,2. Aquest és, potser un dels elements que fa que els visitants optin per repetir la seva estada a les poblacions del Maresme. El 46,2% dels enquestats van manifestar que ja coneixien la destinació i el 12,5% van apuntar que ja ens havien visitat entre 3 i 5 vegades.

D’altra banda, els aspectes que valoren més els turistes són el caràcter i amabilitat de la gent, la qualitat dels allotjaments, la seguretat ciutadana i l´atenció rebuda a les oficines de turisme. Aproven amb una nota més baixa els punts d´accés a Internet i l´oferta d´aparcament. Aquest és un element a tenir en compte, ja que que el 54,3% s´acosten al Maresme en vehicle propi. En avió hi arriba el 28,9%.

Els enquestats també asseguren en un 64,6% que han organitzat el viatge per compte propi (el 26% ho van fer a través de touroperador o agència de viatges) i a l´hora de planificar el viatge s´han guiat per Internet i les xarxes socials (47,9%), recomanacions de familiars i coneguts (11,8%) i guies i llibres de viatge (11,8%).

Pel que fa a la seva procedència, el 63,8% són estrangers, essent els principals països d´origen Regne Unit (14,7%), Holanda (13,5%) i França (10,1%). Tot i això, hi ha una destacada presència de visitants provinents d´altres comarques de Catalunya, en concret el 25,5%.

De l’estudi també es desprèn que la majoria de turistes (84,1%) visiten el Maresme per fer una estada de vacances. Passen una mitjana de 7,2 nits a la destinació i gasten 495,7 euros.

El perfil del turista que escull el Maresme és de 48,4 anys, habitualment viatja en parella (40,9%) o en família amb fills (20,3%). 

Deixa un comentari