Diada de la Rumba Catalana a Mataró, dissabte 24 d’octubre
El proper dissabte 24 d’octubre Mataró acollirà per segon any consecutiu la Diada de la Rumba Catalana, una de les mostres més importants de rumba catalana que se celebra a casa nostra.
L’objectiu de la diada és acostar una mica més la rumba catalana als mataronins i mataronines, i constatar, una vegada més, que la ciutat és un dels bressols i focus indiscutibles d’aquest gènere musical que ha vehiculat, històricament, la convivència entre paios i gitanos. Cada any es realitzen activitats musicals, formatives, lúdiques i reflexives al voltant d’aquest gènere musical.
Des de l’any 2013 la Diada de la Rumba ha adoptat un format itinerant i al llarg d’aquesta tardor farà parada a diverses localitats catalanes com ara Girona, Vic o Barcelona.
La iniciativa ha sorgit de l’aliança entre l’Ajuntament de Mataró, l’Escola Municipal de Música de Mataró i el Foment de la Rumba Catalana (FORCAT), entitat que aplega els principals representants socials i artístics de la rumba catalana actual. Durant el matí, es realitzaran tallers d’instruments i ball a l’Escola Municipal de Música de Mataró (EMM Mataró). Per acabar d’amanir la celebració, l’espai cultural El Públic servirà d’escenari per a un vermut “rumbero”.
Tallers:
– De 10 a 11 h s´organitzen tallers de palmes i de guitarra ventilador (cal portar l´instrument).
– D´11.30 a 12.30 h s´organitzen tallers de ball per rumba i de cajón (cal portar l´instrument).
Vermut:
– A partir de les 13 h començarà el vermut “rumbero”, una sessió oberta de pràctica musical col·lectiva a l´entorn de la rumba catalana. Al voltant d’unes taules de bar, de forma distesa, tocarem i cantarem rumbes populars.
Cultura de l´Ajuntament de Mataró
C. de Sant Josep, 9 – Tel. 93 758 23 61 – Fax. 93 758 23 62 – cultura@ajmataro.cat