Crema controlada per combatre un cactus invasor a Sant Jaume de Traià
El passat 9 d’abril l’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Argentona va realitzar una crema controlada al Torrent de Vera per tal d’atacar la Cylindropuntia tunicata, un cactus invasor que s’està estenent per la zona de manera molt ràpida.
Segons informa el consistori argentoní, després d’intentar contrarestar els efectes d’aquesta planta, que genera molts perjudicis per a l’ecosistema, l’ajuntament es va posar en contacte amb sanitat vegetal de la Generalitat de Catalunya, els quals després de consultar alguns especialistes i universitats finalment van optar per una estratègia combinada.
La prova pilot s’està portant a terme a una superfície aproximada de 6 hectàrees. Després de tallar l’any passat exemplars d’aquest cactus, molts d’ells han començat a rebrotar. Així, mitjançant la unitat de bombers del Grup de Recolzament d´Actuacions Forestals (GRAF), aquests dies s’està fent una crema controlada de la superfície tractada per tal de debilitar-los o eliminar-los. En una fase posterior, s’aplicarà un tractament hervicida en aquells cactus més resistents. D’altra banda, si la prova culmina amb èxit la pràctica s’estendrà a d’altres zones del municipi afectades per aquesta espècie.