L’exposició de la Diputació de Barcelona “Controles?”, que treballa amb el jovent la prevenció de les drogoaddiccions, arriba al Masnou
Aquest nou format virtual permet fer una visita lliure per l’exposició i, alhora, fer visites guiades amb dinamització
Arran la declaració d’emergència sanitària per contenir la propagació de la COVID-19, la Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social, va apostar per la digitalització de l’exposició “Controles?” amb l’objectiu de seguir oferint als ens locals suport en la prevenció de les drogodependències i el foment del bon ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC), especialment entre el jovent, un repte clau en el context que estem vivint.
Aquest nou format virtual permet fer una visita lliure per l’exposició i, alhora, fer visites guiades amb dinamització. Des del mes passat però, s’han tornat a recuperar les visites presencials combinades amb les virtuals.
A partir de dimecres, 10 de març, i fins al 6 d’abril; adolescents, joves, famílies i professionals dels Serveis socials del Masnou, podran realitzar visites virtuals, amb el suport d’eines informàtiques que els facilitaran metodologies participatives amb l’objectiu principal de rebre informació sobre els riscos de les drogues i com prevenir-ne el consum.
També s’han programat visites presencials dels alumnes dels diferents centres educatius a Ca n’Humet (c/ Fontanills, 77), on la mostra estarà instal·lada físicament, amb la col·laboració de l’Ajuntament del Masnou.
Es tracta d’una exposició que ofereix la Diputació de Barcelona als municipis, amb la finalitat de facilitar informació, sensibilitzar a la població i evitar o retardar l’edat d’inici del consum de drogues, així com treballar els factors de protecció per prevenir el consum i promoure bons hàbits i actituds responsables i saludables.
Mitjançant la interacció i les noves tecnologies; adolescents, joves i famílies podran visitar tres espais diferenciats, els quals proposen una reflexió crítica i constructiva entorn alguns dels elements relacionats amb les drogues. De forma complementària s’ofereixen també als instituts, centres escolars o professionals dels Serveis Socials, visites guiades dinamitzades, que permetran treballar aquesta realitat de forma més completa i a fons.
Des de l’any 2012, en què es va inaugurar a Manresa, i fins a l’actualitat, l’exposició “Controles?” ha itinerat per prop d’un centenar de municipis de la província de Barcelona i ha estat visitada per gairebé 42.000 persones, de les quals 33.000 són adolescents i joves d’entre 12 i 18 anys.
S’han realitzat unes 1.600 accions educatives amb visites guiades, més de 1.100 tallers educatius a les aules dels diferents centres escolars i espais que han participat en el Programa “Controles?”, prop d’un centenar de sessions formatives per a famílies i unes 200 sessions adreçades als diferents col·lectius de professionals.
L’exposició “Controles?“ la poden sol·licitar els ajuntaments i ens locals de província de Barcelona a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona. Podeu veure’n un vídeo clicant aquí.
Podeu consultar aquesta exposició i d’altres que organitza la Diputació de Barcelona en aquest enllaç.
Redacció
Imatge i font: Diputació de Barcelona