Col·loquen una caldera de biomassa a la piscina de Vilassar de Dalt
Les obres de la nova instal·lació que abastirà d’aigua calenta i calefacció la piscina, el pavelló i el museu, es previst que finalitzin a finals del mes vinent
Aquest dilluns, 18 de maig, va quedar instal·lada la caldera de biomassa d’estella forestal, combustible procedent de la trituració de biomassa forestal, que ha d’abastir la piscina, el pavelló i el museu d’aigua calenta i calefacció. Els treballs, finançats pels fons europeus FEDER i la Diputació de Barcelona, es preveu que finalitzin d’aquí un mes.
Tal i com s’explica al web d’aquesta institució, l’ús de la biomassa forestal per a la producció d’energia tèrmica s’està implantant de forma generalitzada a tot Europa perquè és econòmica i neta. Un 22% de la potència total de les instal·lacions de biomassa de la província de Barcelona es troba en equipaments públics que, en total, són uns 130.
Amb aquesta nova instal·lació es preveu reduir 153 tones anual d’emissions de CO2 i un 20% de la factura energètica d’aquests equipaments. Les obres tenen un cost de 317.101,55€ i es preveu que finalitzin a finals del mes de juny.