Publicat el 24/11/2017

Calella ha culminat un procés de reflexió respecte els reptes i oportunitats que les anomenades “smart destinations” poden oferir per a la millora competitiva del seu sector turístic, en benefici tant del visitant com del ciutadà.

El passat 22 de novembre, l’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, la regidora adjunta a l’alcaldia responsable de les Àrees de Comunicació i Noves Tecnologies, Lorena Sànchez, i el soci-director de Vivential Value, Rafael González, van presentat el full de ruta que la ciutat seguirà per esdevenir una destinació turística intel·ligent.

Des de fa un any, l’equip de comunicació, noves tecnologies i turisme de l’Ajuntament de Calella, amb la col·laboració de l’empresa Vivential Value, han treballat per amb l’objectiu de definir un model “smart”adaptat a les necessitats específiques de Calella i la seva realitat turística. L’alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, va recordar que la ciutat compta amb més de dos milions de pernoctacions anuals i que això implica “redefinir el model de gestió turística utilitzant la tecnologia”.

Per la seva banda, tal com va explicar la regidora adjunta a l’alcaldia responsable de les Àrees de Comunicació i Noves Tecnologies, Lorena Sànchez, una destinació turística intel·ligent, és un “territori accessible a tothom que fa ús de la innovació i que garanteix el desenvolupament de tres àmbits tan importants com son: l’econòmica, la sociocultural i la medi ambiental.” Així mateix, la regidora va afegir que “aquest projecte ha de contribuir a millorar l’experiència del visitant però també sense oblidar la millora de la qualitat de vida dels locals”.

El projecte, que ha comptat també amb el recolzament de la Diputació de Barcelona, es va iniciar amb una revisió del nivell de desenvolupament del concepte de destinació turística intel·ligent en altres territoris, inclosos casos pràctics que potencialment es podrien aplicar o no en un futur desenvolupament dins del municipi.

En una segona fase es va procedir a realitzar una detallada avaluació de l’estat actual de Calella com a “smart destination”, amb més de 160 ítems que analitzaven diferents àrees com governança turística, tecnologia aplicada a l’experiència del visitant, sistemes de coneixement i  intel·ligència turística, serveis públics, sostenibilitat, mobilitat, accessibilitat o màrqueting turístic.

Aquesta fase va comptar també amb la participació de professionals i ciutadans del municipi, a través d’accions participatives en forma de dinàmiques pràctiques i entrevistes en profunditat amb representats sectorials, totes elles amb vocació d’incorporar una visió més transversal en el procés de reflexió estratègic.

Finalment el projecte ha permès definir una proposta de full de ruta amb més de 40 accions englobades en 12 projectes i 6 eixos temàtics, que han de servir de base per a la implementació progressiva d’actuacions que permetin la millora de l’experiència del turista, la captació de nous perfils de visitants, l’optimització de les accions de promoció o el reforç dels compromisos de sostenibilitat econòmica, sociocultural i mediambiental del municipi.

Deixa un comentari