Sistemes de seguretat que hauran d’incorporar els vehicles | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 14/06/2019

El bloc del RACC explica en un article que, després d’alguns anys amb una tendència positiva de reducció de morts a les carreteres europees, la majoria de països estan experimentant un estancament o fins i tot un repunt en els últims cinc anys que exigeix noves mesures per augmentar la seguretat viària.

Per això, a partir del 2022 tots els cotxes que es comercialitzin a la Unió Europea hauran de portar obligatòriament determinats sistemes de seguretat i ajudes a la conducció que minimitzin el risc d’accident. El nou Reglament que es va aprovar a l’abril té com a finalitat contribuir directament a la reducció a zero del nombre de morts i ferits greus a la UE el 2050.

Les mesures són aquestes:

  • Frenada automàtica d’emergència, que avisa els altres usuaris amb llums d’emergència.
  • Assistent de velocitat intel·ligent, que permet mantenir el vehicle a una velocitat determinada que no sobrepassi el límit.
  • Dispositiu que detecti si el conductor supera els límits permesos d’alcohol per conduir i impossibiliti que el cotxe es posi en marxa en cas de superar aquests límits.
  • Detector de fatiga i somnolència.
  • Sistema avançat d’advertència de distraccions del conductor.
  • Registradors electrònics de dades que oferiran informació sobre el que ha passat en els instants abans d’una col·lisió.
  • Sistemes de detecció i visió de marxa enrere.
  • Avís del nivell de la pressió dels pneumàtics.
  • Avisador de canvi involuntari de carril.
  • Sistemes de manteniment de carril, que avisen el conductor quan es mou de carril.
  • Avisador d’ús del cinturó a les places posteriors.

Pel que fa als camions, continua explicant el RACC, els conductors han de tenir una millor visió, que els permeti contemplar més bé la carretera i tots els usuaris de la via.

Amb aquest nou Reglament de la UE, la Comissió Europea podrà determinar també normes específiques per als vehicles impulsats per hidrogen i concretar les lleis d’ús dels vehicles de conducció autònoma.

Tot i així, fins que la major part de la flota d’automòbils que circulen per Europa compti amb aquestes mesures de seguretat passaran alguns anys, per la qual cosa cal seguir avançant en la connectivitat, no només al vehicle en si, sinó de la relació amb la resta d’usuaris i amb les vies.

Des del RACC, asseguren, s’estan realitzant alguns projectes que analitzen l’impacte de l’automatització del transport en els usuaris: Projecte Brave, Adas&Me o C-Mobile, tots relacionats amb la mobilitat autònoma.

 

Redacció La Clau
Font: http://blog.racc.cat

Deixa un comentari