Ramon Ros, d’On Off Mototours
Després de molts anys viatjant en moto, explorant rutes d’asfalt i fora d’asfalt tant dins com fora de Catalunya, els promotors d’On Off Mototours van tenir la necessitat de compartir les seves experiències amb altres persones. Parlem amb en Ramon Ros, que des de Teià ens explica aquest projecte que entrellaça el potencial del motociclisme i l’experiència del viatge en el territori.
Com i quan neix la idea d’On Off Mototours?
On Off neix amb l’experiència personal d’haver organitzat durant molts anys rutes que fèiem amb els amics. El 2014 vaig perdre la feina i aleshores vaig decidir organitzar els viatges per a altra gent, aplicant un marge econòmic que em permetés pagar les meves despeses.
Quines són les activitats que promouen actualment?
Organitzem rutes turístiques en moto, unes per asfalt, a les quals es pot venir amb parella, i d’altres off-road, per pistes de terra i en motos grosses de trail (tot terreny).
En quin format es planteja On Off Mototours? Com un club, una entitat sense ànim de lucre…?
Actualment som una empresa que organitza esdeveniments en moto. Reservem els hotels i restaurants i cobrem una part per l’organització del viatge, ruta o sortida.
Com es preparen les sortides que organitzen? Sorgeixen de les idees de la gent que forma part de l’entitat o de la seva pròpia experiència?
Per a les rutes asfàltiques busquem destins atractius i dissenyem un recorregut que pugui agradar als nostres clients, i són ells els qui moltes vegades ens aporten idees sobre els destins o llocs per on passar.
Per a les rutes off-road, un cop en tenim una dissenyada l’anem a revisar per comprovar que sigui factible passar per tots els camins i per establir-ne el grau de dificultat.
Es tenen en compte aspectes del territori com la gastronomia o el coneixement del patrimoni?
Les rutes asfàltiques sempre les fem passar per llocs on podem parar i gaudir del seu patrimoni, com castells, esglésies, paratges… Ens agraden les carreteres petites i tranquil·les que ens permeten contemplar els paisatges, amb la llibertat que la moto proporciona.
Dintre del viatge també té un pes important el bon menjar, i busquem aquells restaurants que ens poden oferir una bona cuina.
Les rutes off-road són més esportives, però també passem per indrets encara més verges i espectaculars, ja que són menys accessibles.
Com es pot apuntar qui vulgui participar de les propostes de l’entitat?
Ens poden seguir pel web, on tenim publicat el calendari previst, a Facebook i Instagram, on pengem les sortides, o per WhatsApp.
Cada any dissenyem un calendari amb els esdeveniments previstos.
Normalment fem un viatge asfàltic de 10 dies al Marroc, un altre als Alps de 5 dies i altres d’un cap de setmana per Catalunya o, aprofitant algun pont, per la península i també Mallorca.
Quant a l’off-road, fem mensualment una sortida d’un dia, i altres de 2 o 3 dies, com les Bardenas Reales, Conca, Sòria o els Pirineus. Cada any busquem un destí diferent.
A quin perfil tècnic s’adrecen? Quin tipus de motos i nivell cal tenir?
Normalment, per a asfalt són motos tot terreny o de turisme, ja que fem carreteres virades i estretes, i també s’ha de tenir un nivell alt de simpatia i companyonia!
No som el grup per als motards que busquen la velocitat.
Per a off-road, fem sortides fàcils i d’altres més exigents, depenent dels terrenys, i les motos han de ser tot terreny. Són rutes per pistes i camins transitables, obertes i permeses al trànsit de les motos.
Quins projectes de futur tenen pensats?
En aquest any horrible, esperem acabar amb una ruta
trail a les Bardenas de dos dies el novembre, una sortida asfàltica per l‘Empordà, i una ruta asfàltica de 5 dies cap a la caloreta d’Almeria, al pont de la Puríssima.
L’any vinent farem el viatge al Marroc, els dels Alps, i estem organitzant una gran ruta trail que travessarà en diagonal la península ibèrica, de Barcelona fins a Faro (Portugal); 6 dies per pistes: espectacular!
Podeu visitar el nostre web: www.onoffmototours.com Instagram: on_off_mototours
Facebook: On Off MOTOTOURS
Entrevista: Albert Calls
Fotografies: cedides