Publicat el 03/11/2016

Romandre dempeus només el temps necessari. I si us veieu obligats a fer-ho, procureu moure les cames en intervals de pocs minuts per afavorir la circulació.
Si heu d’estar asseguts molt de temps, eviteu creuar les cames i estireu-les per facilitar el drenatge venós. Feu petites passejades cada cert temps.
Eviteu els talons alts i les sabates massa punxegudes o molt estretes.
Vestiu-vos amb roba ampla i còmoda per no dificultar la circulació sanguínia.
Camineu com a mínim mitja hora tres dies per setmana per millorar la circulació i evitar la obesitat.
Milloreu el trànsit intestinal, ja que l’estrenyiment pot afavorir la seva aparició.
Eviteu les fonts de calor intens, com els banys d’aigua calenta, saunes i exposicions prolongades al sol.
I per alleujar les molèsties?
Dutxar-vos amb aigua freda ajudarà a contrarestar la dilatació venosa.
Apliqueu-vos crema hidratant amb un massatge suau des dels peus fins als panxells per facilitar l’eliminació de líquids.
Procureu dormir amb els peus sobre un coixí per reduir el dolor i la inflor.
Alceu les cames (estirats a terra) durant 10 o 15 minuts, dos o tres cops al dia com a mínim.
Realitzeu exercicis suaus de forma regular (feu la bicicleta estirats a terra) per fer circular la sang cames amunt.

Redacció La Clau

Deixa un comentari