Problemes de pell? cuida l’alimentació | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 25/03/2020

Quan tenim una alimentació desequilibrada, la pell ho acusa. «Ets el que menges», diu l’adagi.

Si els pulmons no reben prou oxigen, la pell es torna grisosa; si el fetge no funciona bé, la pell adquireix un to groguenc… A la pell també es reflecteix si bevem un excés d’alcohol, ja que s’inflama i es torna vermellosa. O si hi ha un excés en el consum d’aliments processats i greixos, perquè el porus s’obstrueixen.

Per tenir una pell sana s’ha de menjar de tot, encara que d’alguns aliments les quantitats siguin minses. Això sí, han de ser aliments frescos, naturals, sense conservants ni colorants. El marisc, encara que no sigui gaire sovint, va bé per a la pell, pel seu contingut en zinc. I cal no oblidar de beure aigua.

La vitamina C actua sobre la síntesi de col·lagen i l’elastina. Les necessitats d’aquesta vitamina augmenten amb l’edat. I també pel consum continuat de cafeïna, alcohol i tabac, unes substàncies que redueixen els nivells de vitamina C.

Arrugues prematures:
La pèrdua de lubricació de la pell és un factor que influeix en l’envelliment. Les glàndules sebàcies i sudorípares que la hidraten i la mantenen llisa, fina i flexible, amb el temps perden l’eficàcia. Les fibres de col·lagen i elastina que l’han recolzat, es debiliten. També hi influeix la disminució de la producció hormonal, ja que la pell es veu privada dels seus efectes beneficiosos, motiu pel qual es produeix una caiguda de l’activitat cel·lular. És per aquests motius que apareixen els signes d’envelliment: deshidratació, arrugues i taques.

Per contrarestar-ne els efectes, el millor és començar el dia amb una bona dosi de vitamina E i C, i amb substàncies antioxidants. Tot això ho podem trobar a la fruita.

 

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari