Prevenir la pèrdua òssia | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 28/02/2020

L’osteopènia és una disminució en la densitat mineral òssia,
i pot ser precursora d’osteoporosi, malaltia que comporta la pèrdua de massa òssia i la debilitació dels ossos, fent-los més porosos i amb més facilitat que es fracturin o es trenquin.
Un estil de vida sedentari i poc actiu, determinats hàbits alimentaris o de conducta –com ingerir alcohol o fumar–,
poden accelerar aquesta pèrdua.

Si es duen a terme canvis saludables en la dieta i en el tipus de vida es pot ajudar a mantenir els ossos sans i evitar, així, problemes. S’aconsella:

  • Seguir una dieta rica en cereals integrals, hortalisses, llegums, fruita de temporada i fruita seca.

 

  • No abusar dels aliments rics en proteïnes. Les proteïnes aporten molt de nitrogen i fòsfor, i per compensar-ho l’organisme tendeix a extreure calci de l’os. Es recomana mantenir una ingesta proteica no superior a 100 g/dia.

 

  • Restringir la ingesta de begudes alcohòliques, cafeïna i sucre, ja que contribueixen a eliminar el calci de l’organisme.

 

  • No beure regularment begudes amb gas o de cola. A més de l’elevat contingut de sucres, també solen contenir fosfats que tendeixen a «robar» el calci dels ossos.

 

  • Practicar exercici moderat amb regularitat, adaptat a l’edat. Això dinamitza els músculs i l’esquelet, activa el sistema cardiovascular, i augmenta l’oxigenació. Les dones que de joves practiquen algun esport tenen menor risc de patir osteoporosi.

 

  • Evitar els moviments bruscos, les càrregues excessives i les postures inadequades.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari