Publicat el 30/07/2018

L’atenció no té dèficit. El problema de l’atenció no és un problema de dèficit. Quan parlem de dèficit d’atenció, en realitat parlem d’atenció difosa o d’una atenció que està canviant constantment d’un succés o circumstància a d’altres. Els nens amb TDAH, TDA o problemes d’atenció semblen estar programats per atendre exclusivament en un context altament estimulant (per exemple un videojoc). Una tasca escolar és avorrida i poc estimulant. Els pares pensem sovint que el nostre fill és desobedient, rebel o impulsiu, però simplement no té recursos per centrar-se amb estímuls desmotivadors.
En realitat, no els manca l’habilitat de concentrar-se, només els manca l’habilitat de fer-ho en situacions avorrides. Aquí és on PLAY ATTENTION entra en acció.
L’atenció és intangible, per tant necessitem una tecnologia per transformar-la en una variable visible i objectiva per al seu entrenament i aprenentatge
Play Attention mesura en temps real les ones cerebrals directament relacionades amb la concentració i la memòria.
Play Attention és un sistema educatiu basat en el mètode EDUFFEDBACK, que aplica l’últim en tecnologia, dissenyat per aprendre a integrar de forma permanent les habilitats de concentració, atenció sostinguda i memòria amb jocs interactius.
Aplicat amb èxit a la NASA, l’Agència Espacial Europea, la universitat de Harvard University, la Clinica Mayo, l’Exèrcit de l’Aire i altres universitats, equips i esportistes d’elit.

Objectius:

Entrenar l’atenció sostinguda, la impulsivitat i l’autocontrol
Augmentar la memòria de treball progressivament
Millorar la comprensió lectora i el temps en tasques
Eliminar els comportaments distractors i reduir la hiperactivitat
Mantenir la concentració a llarg termini i millorar la coordinació
Reduir l’estrès i ansietat associats
Millorar el rendiment escolar
Augmentar l’autoestima i la motivació pels estudis

Metodologia:

Avaluació inicial: perfil i avaluació personalitzats amb un llistat de comportaments distractors i fixació de valors base.
Tecnologia: el sistema enregistra el patró d’ones cerebrals relacionades amb els estats d’atenció i concentració, que s’entrena a través de jocs interactius motivadors i divertits.
Entrenament de 10 sessions de 50 minuts durant 2 dies la setmana.
Informes clars i objectius: integració permanent de les habilitats.

 

Gemma Sabaté · Nascia

Deixa un comentari