Publicat el 26/06/2019

La dieta dels dies de calor acostuma a ser lleugera, tant per la necessitat d’aliments més frescos i de fàcil digestió, com per l’intent de passar menys temps a la cuina i evitar així l’escalfor dels fogons. Et donem algunes idees per incorporar a una alimentació estiuenca sana.

Entrepà vegetal amb proteïna. Per fer-lo saludable utilitza pa integral, a més d’algun vegetal i proteïnes com gall dindi o peix. Suca el pa amb tomàquet.

Peix a la planxa. L’estiu és una de les millors èpoques per consumir peix, sobretot el blau, ric en àcids grassos omega-3. La forma més saludable de preparar-lo és a la planxa acompanyat d’espècies, llimona i oli d’oliva.

Amanida de llegums. Quan arriba l’estiu no tenim en compte el consum de llegums, ja que es relaciona amb plats calents. No obstant això, els cigrons o les llenties es poden preparar en amanides, cremes o hummus freds.

Cremes fredes de verdures i fruites. Pots fer-les amb verdures de temporada i acompanyar-les d’ingredients saltats que aportin proteïnes i hidrats de carboni per aconseguir un plat complet, fresc i nutritiu. Algunes opcions són una crema freda de meló, de carbassa i taronja o una sopa d’enciam amb pollastre.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari