Menjar fruita a la nit engreixa, i 6 mites més sobre la fruita | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 25/02/2019

Segons diferents estudis, la ingestió de fruites i verdures s’associa amb un risc menor de patir malalties cardiovasculars o càncer, i es relaciona el seu consum amb la reducció del risc de patir diabetis mellitus 2. Tot i això, existeixen nombrosos mites que fan que no en mengem suficient:

Menjar fruita a la nit engreixa?
Una de les causes de l’augment de pes depèn de l’estat de les reserves de glucogen; si prenem més hidrats de carboni dels que necessitem per reposar aquestes reserves, es transformaran en greix. Tanmateix, això passa amb qualsevol aliment i no només amb la fruita.

És bo sopar només fruita?
Basar la nostra dieta en grups alimentaris molt específics, en aquest cas la fruita, pot produir un dèficit d’altres nutrients essencials. Per exemple, la fruita és deficitària en alguns greixos essencials i en proteïnes, i per això, si volem sopar únicament fruita, hem d’haver consumit aquests nutrients durant la resta d’ingestions del dia.

El plàtan engreixa?
El plàtan és una de les fruites amb més aportació calòrica per pes, però, com tot aliment per si sol, no engreixa. A més, un plàtan ens aporta les mateixes calories que una poma.

1 poma (250 g): 135 kcal
1 plàtan (150 g): 135 kcal

L’alvocat engreixa?
La fruita que més greix conté és l’alvocat, i per això s’ha guanyat aquesta fama. Es tracta d’un greix totalment saludable, majoritàriament àcids grassos monoinsaturats, els quals ajuden a reduir el colesterol i al desenvolupament i manteniment de les cèl·lules. A més l’alvocat és ric en magnesi i vitamines C, E i B6.

La fruita dessecada o deshidratada engreixa més?
Nutricionalment, una fruita dessecada és igual a la seva versió fresca. Únicament se n’ha eliminat l’aigua, fent que els seus nutrients siguin els mateixos però més concentrats. La ració de fruita dessecada hauria de ser la mateixa que la de la seva versió fresca.

La fruita congelada ha perdut nutrients?
Quan la fruita es congela es fa just en el moment de la recol·lecció, quan més valor nutritiu té. La fruita congelada sovint disposa de més vitamines i minerals que altres fruites fresques que han estat recollides fa temps.

És millor pelar la fruita perquè la pell conté pesticides?
Els nivells de pesticides que es troben són segurs i mai en quantitats abusives. La pell de la fruita aporta fibra insoluble i vitamines.

 

Lorena Alarcón Gazulla
www.esoquecomemos.com
Instagram: @esoquecomemos

Deixa un comentari