Publicat el 19/01/2023

Maneres d’augmentar la vitamina D a l’hivern.

 

A més d’ajudar a mantenir els nostres ossos en plena forma, la vitamina D té beneficis com ara la regulació del sistema immunològic, el manteniment del bon funcionament cognitiu i la prevenció de l’osteoporosi.

 

A més d’ajudar a mantenir els nostres ossos en plena forma, la vitamina D té beneficis com ara la regulació del sistema immunològic, el manteniment del bon funcionament cognitiu i la prevenció de l’osteoporosi.

La vitamina D s’obté, en gran part, de l’exposició solar. Sense estar exposats al sol de manera excessiva, les radiacions ultraviolades, en quantitats petites, ajuden a fer que el nostre organisme produeixi vitamina D. Però, a mesura que els dies s’escurcen, els raigs de sol es tornen tan indirectes i anem tan abrigats, que els nostres cossos no poden absorbir tanta quantitat de raigs UVB com en els mesos d’estiu.

Aleshores, si a l’hivern no obtenim la vitamina D de l’exposició solar, com l’obtenim? Els nutricionistes i endocrinòlegs expliquen que una forma senzilla de suplir en certa manera aquesta manca de llum solar i aportació vitamínica és l’alimentació. Hi ha aliments que podem incloure a la nostra dieta i que són rics en aquesta vitamina. Certs tipus de peixos i mariscs, com el salmó, la tonyina, el bacallà, el verat, les sardines, la gambeta i les vieires, són naturalment rics en vitamina D. També ho són els ous, la carn de bou, la llet i els productes lactis. Per als vegans, els xampinyons són la millor opció.

Com que són poques les fonts alimentàries de vitamina D, és recomanable afegir complements multivitamínics a la nostra dieta per conservar uns nivells de vitamina D saludables. No obstant això, un excés d’aquesta vitamina pot ser perjudicial. El metge et recomanarà la dosi més eficaç segons els nivells que en tinguis.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari