Les primeres ràdios dels cotxes | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 14/10/2019

Els orígens de les radios dels cotxes es remunten al 1922, quan George Frost va desenvolupar un prototip de radioreceptor compacte amb dos botons giratoris. Aquest aparell es va instal·lar en un Ford Model T, el cotxe més popular del món en aquells temps, que es va convertir en el primer vehicle de la història equipat amb una ràdio. Cinc anys després, el 1927, Philadelphia Storage Battery Co va treure al mercat ràdios compactes prou petites per ser instal·lades en la majoria dels vehicles. El problema era que pesaven uns 20 kg.

Com que l’única forma com les persones s’informaven era a través de la ràdio, altres inventors van seguir desenvolupant prototips de ràdios per a cotxes. Així arribem al 1930, quan va aparèixer el Motorola 5T71, un radioreceptor que va tenir un cert èxit malgrat que costava aproximadament 130 dòlars, el mateix que valia un cotxe en aquells anys.

Durant la dècada dels 40 la ràdio va tenir un gran impuls en el seu desenvolupament gràcies al progrés en les comunicacions que va suposar la Segona Guerra Mundial. Van aparèixer ràdios més compactes i eficients, tot i que només comptaven amb freqüència d’amplitud modulada (AM). No va ser fins al 1952 que Blaupunkt va treure la primera ràdio amb senyal FM (freqüència modulada), i set anys després sortia al mercat el model FM-900 de Motorola, que va ser el primer a comercialitzar-se en massa.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari