Publicat el 30/09/2018

Les estacions d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) tenen l’obligació, des del passat dilluns 10 de setembre, de revisar el sistema de diagnòstic a bord (OBD), un connector que dona accés a la centraleta del motor i que porten tots els cotxes fabricats a partir de 2006.

Amb aquestes proves de diagnòstic a bord s’aplica la nova revisió del Manual de Procediment d’Inspecció de les Estacions d’ITV. L’AECA-ITV subratlla que la lectura E-OBD no és un nou sistema de control d’emissions ni de mesura de nous contaminants, sinó que a través de l’OBD es comprovarà que el sistema de control d’emissions que incorporen els vehicles no presenta errors ni avaries. També es verificarà que no hagi estat manipulat ni presenti desconnexions o desmuntatges fraudulents. En cas que la ITV detecti alguna avaria la catalogarà com a defecte greu i obligarà l’usuari a reparar-la.

Tal com destaca AECA, la lectura E-OBD constitueix una prova complementària que en cap cas substitueix les convencionals de gasos d’emissió / opacitat, que es continuaran realitzant però adaptant-les a les noves tecnologies. A més afegeix que es tracta d’un primer pas perquè en un futur proper a la ITV s’inspeccionin també els sistemes de seguretat activa i passiva controlats electrònicament.

Tot i que el Reial Decret que regularà la ITV en els propers anys va entrar en vigor el passat mes de maig, no ha estat fins aquest setembre que ho han fet alguns dels principals canvis, com ara la possibilitat de repetir la inspecció en una altra estació si se suspèn. Segons ha explicat la companyia TÜV Rheinland, que té 25 estacions d’ITV a l’Estat, a partir d’ara els conductors podran passar la revisió abans de la data prevista amb fins a 30 dies d’antelació.

Pel que fa a la revisió del quilometratge, les estacions d’ITV continuaran anotant-lo i han de comprovar a més que no hi hagi una evident manipulació del comptaquilòmetres, o que no es trobi clarament fora de servei.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari