Les 4 tendències principals al mercat de la bellesa
Què esperen els consumidors del sector de la bellesa en un món afectat per la covid-19? Una enquesta recent realitzada per Mintel ha donat a conèixer les quatre tendències principals que les marques haurien de tenir en compte.
1 · Atenció conscient: el confinament i els seus efectes sobre les persones han donat un impuls a la necessitat de sentir-se protegit. Les rutines de bellesa hauran de ressaltar el seu efecte protector i donar confiança al consumidor, ja que el moment de bellesa personal serà un moment de relaxació, d’alliberament de l’estrès, i per tant hauran de destacar tots aquests conceptes en el seu producte.
2 · Revaloració de la bellesa: el consumidor donarà prioritat a la funcionalitat, la qualitat i la comoditat del producte més enllà de la despesa que hi pugui fer, i per tant valorarà també l’experiència de què gaudeix amb el seu ús.
3 · Nous canals: el comerç electrònic està a l’alça, i els productes de bellesa no se n’escapen. Les marques hauran de jugar bé les seves cartes en aquest camp per tenir el seu propi canal de venda en línia i donar valor a la marca.
4 · Ecoevolució de la bellesa: la compra de proximitat ha reviscut amb la pandèmia, i el sentiment de col·laboració, així com el sentit «ecoresponsable» vinculat a aquesta compra, són nous factors que donaran un cop de timó al consum de bellesa.
EmE leBé