Publicat el 20/11/2019

Avui dia, hi ha un gran nombre de persones que consulten pàgines web i xarxes socials amb opinions en línia per buscar recomanacions de llocs on menjar. Un estudi realitzat per l’aplicació de reserves de restaurants El Tenedor destaca que gairebé el 80 % dels usuaris consulta les opinions sobre un restaurant abans de reservar i, a més, que ho fa des el seu telèfon mòbil.

Una de les principals conclusions que es desprenen d’aquest informe és que, quan planifiquen les seves activitats d’oci, el 95,4 % dels usuaris d’Internet té molt en compte els comentaris d’altres usuaris. En el cas del sector de la restauració el 43 % consulta aquestes opinions per comparar i fins i tot descartar determinades opcions.

Segons l’estudi, la importància de les opinions ha evolucionat fins al punt que actualment és el segon factor que més es té en compte per decidir a quin restaurant anar (69 %). El primer és la relació qualitat-preu (85 %), i el segueixen aspectes com el tipus de cuina (51 %), les promocions (30 %) o la ubicació (24 %).

El 91 % dels enquestats confien plenament en els comentaris i les recomanacions en línia, i el moment en què es deixen portar més per les opinions és quan han de reservar per a un dinar o sopar familiar, exactament un 73 %.

Pel que fa a deixar opinions, el 48 % afirma deixar-les sovint, un hàbit que acostuma a anar lligat a una experiència positiva en un restaurant. Les que més es valoren són les que van acompanyades d’un comentari. De fet, un 94 % li dona més valor a una nota numèrica si inclou comentari.

La imatge és un aspecte que també té molta importància, ja que el 73 % dels usuaris deixaria de reservar en un restaurant si no es mostra cap foto de la sala o dels plats.

Controlar el que es diu del teu negoci a Internet és molt complicat, però treballar sobre la reputació del teu restaurant no ho és tant. Així doncs, tenir una imatge acurada és la clau perquè algú s’animi a visitar-nos, ja que tot allò que es publica forma part de la nostra reputació i afecta la percepció que el consumidor té del nostre negoci.

 

Redacció La Clau
Font: diariodegastronomia.com

Deixa un comentari