La importància de l’alimentació en l’esport | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 17/09/2019

Un bon entrenament esportiu ha d’anar en sintonia amb un complet pla d’alimentació que proporcioni al cos l’energia necessària per poder fer l’esforç extra requerit.

«Un bon pla d’alimentació que acompanyi els entrenaments ens ajudarà a recuperar, reparar i adaptar els músculs», asseguren els experts en preparació física.

També expliquen que com a mínim ens caldran uns dos mesos per preparar el nostre cos per a la cita esportiva. Durant aquest període, a banda de l’entrenament necessari hem de cuidar la nostra alimentació de manera estricta. Amb aquesta prevenció alimentària es pensa en els aspectes que afecten el nostre rendiment i els que incideixen en la nostra salut.

Per exemple, en els mesos abans d’una carrera, asseguren al web www.consumer.es, cal aconseguir una base sòlida que ens permeti mantenir la càrrega que realitzarem més endavant. És recomanable fer cinc àpats diaris, de més a menys quantitat.

Una dieta equilibrada i variada es basa en un consum adequat d’hidrats de carboni, greixos, proteïnes, vitamines i minerals. Els esportistes han de seguir una dieta saludable que cobreixi les seves necessitats energètiques i que contingui una varietat d’aliments per evitar un dèficit de vitamines o minerals.

I s’ha de seguir el consell dels professionals i especialistes acreditats.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari