Publicat el 11/06/2019

Els músculs facials també necessiten ser activats perquè es tonifiquin i aportin al to facial aquella suspensió i definició que es perd amb el pas del temps. Si ens parem a pensar, són uns músculs que movem ben poc i estan en una zona que necessita irrigació sanguínia per nodrir la pell i tenir bon aspecte.

La gimnàstica facial, anomenada també ioga facial, necessita constància i saber fer, ja que cal aportar el to just de força per tal de no provocar el ‘despenjament’ cutani tan temut per tothom. Amb l’ús de les mans i sense necessitat de cap crema específica, es poden adoptar els exercicis amb els quals ens sentim més còmodes, ja que alhora que tonifiquem els músculs aportem sensació de relax a zones específiques que se solen bloquejar per les tensions acumulades. La gimnàstica facial ens ajuda a augmentar la hidratació de la pell en fer augmentar el reg sanguini i l’oxigenació. Així podem redibuixar fins a cert punt zones com l’oval, les celles…, i atenuar petites arrugues. No és una solució immediata, ni dràstica, ni miraculosa: és una tècnica que complementa la rutina diària i els efectes de cremes, sèrums i tractaments.

Prèviament a l’exercici caldrà fer un escalfament de la zona, amb poca intensitat però amb moviments ràpids. Tria una zona específica o dues i centra-t’hi (varia cada dia). Per a això, estudia’t el mapa de la musculatura facial. Treballa la zona fent l’exercici amb 6-8 repeticions i amb 8 segons cada moviment.

En aquesta ocasió et mostro el ioga facial per a ulls i parpelles:

  • Obre els ulls i imagina que mires les agulles d’un rellotge que van marcant les 12, les 3, les 6 i les 9. Repeteix 6 cops.
  • Col·loca el dit índex sobre la part externa o cua dels ulls. Tanca i obre els ulls, sentint com s’estira la pell cada cop que els tanques.
  • Fes una certa pressió amb els índexs sobre la zona de les bosses/ulleres. Fes-ho a poc a poc, per tota la zona. Tanca i obre l’ull mentre segueixes fent pressió.
  • Drena la zona: fes pressió al voltant de tot l’ull, en les zones on se’ns infla per la retenció de líquids. Comença per l’interior, fent un cercle cap enfora.

Acaba, si pots, amb l’aplicació d’una crema o una màscara específica, o bé amb alguna bosseta de te o camamilla per relaxar la zona.

 

Marianne Le Black
Cosmètica orgànica i eco. Maquilladora.
@leblackparsac

Deixa un comentari