Publicat el 08/04/2019

Són molts els treballs que requereixen passar davant d’un ordinador 8 hores o més. Les noves tecnologies i la informatització de les ocupacions han convertit molts professionals en persones que passen gran part del seu temps amb la ment al 100 % però sense moure’s, i en la mateixa posició. Un sedentarisme no elegit que pot provocar que el cos reaccioni, i no de bones maneres.

La manca de moviment és un passaport per patir malalties com les cardiopaties, els accidents cerebrovasculars, la diabetis i també problemes d’esquena o cervicals.
La pèrdua muscular és una altra de les causes que més es noten quan es treballa assegut tot el dia. Les zones més afectades: els abdominals, els glutis i les lumbars, fent que a la llarga s’adquireixin males postures, i una mala postura contínua també pot ser la causant de sentir-se esgotat.

A banda, els músculs del coll i espatlles sovint també es veuen afectats, es contracturen, es van tornant rígids, i amb el pas del temps van perdent la seva flexibilitat, fet que provoca dolors al coll i al clatell.

La manca d’activitat també produeix un estovament dels ossos, principal causa de l’osteoporosi, de manera que sortir a córrer i caminar, nedar o anar en bicicleta després de la feina, per molt que costi, és gairebé una obligació per a la salut.

Consells per evitar el sedentarisme a l’oficina

  • Camineu durant la jornada laboral: és molt important aixecar-se del seient i estirar les cames, a més de fer petites passejades per l’oficina.
  • Eviteu els ascensors: si cal, pujar fins al centre de treball per les escales és sumar minuts d’exercici al cos.
  • Rebaixeu la tensió de les espatlles: si s’entrellacen els dits i s’eleven els braços sobre el cap, es rebaixa la tensió sobre l’esquena. Cal mantenir la postura durant 14 segons.
  • Eleveu els peus. Mantenir les cames en alt és bo perquè no apareguin dolors de columna. Tenir un reposapeus ajuda.
  • Estiraments en començar i acabar: abans de seure al lloc de treball, i en acabar, és ideal fer estiraments per desbloquejar els músculs i preparar el cos.
  • Mantingueu una bona posició corporal: asseieu-vos d’una manera adequada, amb l’esquena recta i els genolls al mateix nivell que els malucs.
  • Camineu: en els temps morts, després de la feina…, aprofiteu les estones lliures per fer una passejada, que això suma salut al nostre cos i ment.

L’activitat física en el cas de les persones que treballen assegudes moltes hores és indispensable.

 

Redacció La Clau
Font: https://www.levante-emv.com

Deixa un comentari