Publicat el 11/01/2017

Eva Cotet va néixer a Premià de Mar el 17 d’agost de 1968. Porta vivint a Premià des de sempre. És llicenciada en pedagogia a la UAB i especialista en intervenció psicopedagògica i necessitats educatives. Des que es va llicenciar ha treballat en el món de l’ensenyament. Va començar com a copropietària d’un centre psicopedagògic. Després va treballar en un EAP (Equip d’assessorament i orientació psicopedagògica del Departament d’Ensenyament), en una USEE durant 7 anys, i actualment com a orientadora en un institut de secundària; també fa de formadora per a la plataforma Edutècnic, destinada a la formació del professorat.

Sempre has volgut treballar en el món de l’ensenyament?
Sí, de ben petita ja tenia clar que volia treballar amb infants, suposo que com moltes nenes que volen ser professores, però en el meu cas no vaig canviar de parer, tot i que quan em vaig fer més gran em va cridar més l’atenció poder ajudar els infants amb algun tipus de problemàtica.

Veig que has treballat en l’àmbit de l’ensenyament, però realitzant tasques molt diferents.
Sí, he estat ocupant diferents llocs de treball, sempre dins de l’ensenyament I la psicopedagogia. El fet d’anar canviant tant pot semblar molest i dur, però jo en canvi ho visc com una cosa positiva: m’ ha permès aprendre moltes coses i conèixer gent nova; penso que això m’ha fet enriquir-me com a professional i com a persona. Sóc una mica «cul inquiet» i m’agrada conèixer coses noves, ja que m’aporta moltes coses positives.

Dius que vas treballar 7 anys a una USEE. Què és una USEE?
Les seves sigles volen dir Unitat de Suport a l’Educació Especial i és un recurs per a l’alumnat amb necessitats educatives especials (NEE) que es troba als centres ordinaris. N’hi ha un per a l’escola inclusiva.

Quin tipus d’alumnat s’escolaritza a les USEEs?
Nens i nenes que com ja he dit tenen NEE, derivades de discapacitats físiques o psíquiques.

Quines tasques realitzen els professionals d’una USEE?
Els professionals que treballen en una USEE són psicopedagogs i educadors d’educació especial. Les seves tasques estan dirigides a atendre l’alumnat assignat, procurant sempre que aquests alumnes participin de totes les activitats del centre docent.

Creus en l’escola inclusiva?
Sí, hi crec molt. Penso que tots els nens i les nenes tenen dret a formar part de la comunitat en la qual viuen i no sentir-se exclosos encara que tinguin dificultats diverses (comunicatives, socials, conductuals, d’aprenentatge…). Crec que les USEE no només són beneficioses per a alumnes amb diferents necessitats, sinó que també ho són per a tota la comunitat educativa. La diversitat ajuda a ser més tolerants i respectuosos els uns amb els altres.

Creus que estem preparats per a la inclusió?
Crec que encara queda molt per fer, però que de mica en mica s’està treballant perquè sigui possible una escola plenament inclusiva. Cal que tots canviem la nostra mentalitat i partir de la idea que tots som diferents. L’escola ha de fomentar la diversitat.

Actualment treballes com a orientadora en un institut de secundària. En què consisteix la teva feina actual?
Com a orientadora tens una part de l’horari destinada a l’atenció directa i a la docència amb l’alumnat, prioritàriament els alumnes amb necessitats educatives, i una part de l’horari és de suport al conjunt de la comunitat. Al centre on treballo, aquest curs ha engegat un Programa de Diversificació Curricular, del qual sóc tutora. Els programes de diversificació curricular estan destinats a l’alumnat de 3r i 4t d‘ESO amb dificultats per assolir les competències de l’etapa. És un recurs que els ofereix continguts i matèries diferents i una metodologia específica. S’acostumen a fer en conveni amb els ajuntaments per tal que realitzin activitats fora del centre.

 

Deixa un comentari