Publicat el 12/01/2017

Sortir a caminar és una activitat completa, un esport fàcil i natural que es pot practicar a qualsevol edat, ja sigui sol o acompanyat, per la ciutat o el camp, i que permet relaxar-se i gaudir de l’entorn i de la natura. És una activitat molt sana tant en el pla físic com emocional.
Caminar aporta molts beneficis provats per a la salut de la ment, frena l’ansietat i millora els estats depressius, i el fet de sortir al carrer, a la muntanya o al camp evita l’aïllament. És una bona forma de desconnectar de les tensions diàries, amb l’avantatge que es pot fer sol o en companyia.
Manera de caminar per treure el màxim partit a l’activitat:
El correcte és caminar amb la columna ben recta i amb els músculs de l’estómac lleugerament contrets, la mirada endavant, les espatlles relaxades i tirant cap avall. Quan s’aixequi un peu del terra cal assegurar-se que primer es recolzarà el taló i després tota la planta fins a arribar a la punta dels dits, de forma natural i sense fer moviments forçats.
Per no sobrecarregar les articulacions s’ha d’intentar que els passos siguin curts, ferms i marcats. Si a més s’acompanyen les petjades amb un suau balanceig dels braços (doblegats a l’alçada dels colzes i formant un angle de 90º), el treball aeròbic millorarà, es produirà menys cansament i es cremaran més calories. S’ha d’anar augmentant de forma progressiva la velocitat de la marxa amb passos curts i decidits, fins que es encara es pugui caminar i parlar al mateix temps sense que suposi cap esforç. Mantingueu aquest ritme durant 20 minuts i després baixeu progressivament la velocitat fins a arribar al ritme d’un passeig tranquil i assossegat.

Redacció La Clau

Deixa un comentari