El magnesi i la salut | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 03/03/2020

El magnesi es considera la sal de la tranquil·litat interior.
Està present a les cèl·lules nervioses, motiu pel qual desenvolupa un paper molt important en el funcionament del sistema nerviós. I alhora permet que totes les cèl·lules del cos aprofitin al màxim l’energia que prové dels aliments.

Alguns símptomes per detectar si en tenim dèficit són: el nerviosisme, la manca d’energia, les rampes, patir mal de cap freqüentment, la irritabilitat…

La deficiència de magnesi és, en la majoria de casos, el resultat d’una alimentació pobre, de diarrees prolongades, de diabetis, de mala absorció intestinal, d’alcoholisme o d’un consum continuat de diürètics.

El magnesi està directament relacionat amb el bon estat de les parets de les artèries, de manera que la seva carència també pot afectar el múscul cardíac, provocant arítmies, taquicàrdies o punxades al pit.

Aquest mineral essencial té relació directa, juntament amb les proteïnes, amb la formació de col·lagen. Si no es produeix una quantitat suficient de col·lagen, apareixen malalties com l’artrosi o l’osteoporosi.

Un aportament adequat de magnesi permet superar l’estrès i dormir millor, perquè aquest mineral regula les vies de transmissió nerviosa, relaxa els músculs i disminueix la pressió sanguínia. És un regulador neuromuscular.

On el podem trobar?
En la fruita seca, principalment les ametlles, les avellanes i els festucs. En les llavors de carbassa i sèsam. En els vegetals verds (espinacs, bledes, carxofes, julivert…). En fruites com les figues, els kiwis o els plàtans. En els llegums i els cereals, com els cigrons, les mongetes, les llenties, la quinoa, la civada o l’arròs. I en el cacau.

A l’hora d’assimilar aquest mineral s’ha de tenir en compte que la sal –de la mateixa manera que les begudes de cola i l’alcohol– no hi ajuda, perquè n’afavoreix l’eliminació. I que el greix dels aliments en dificulta l’absorció.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari