Publicat el 26/01/2017

Un recent estudi publicat en la revista Aesthetic Surgery Journal revela que dormir en certes postures pot envellir la pell. La investigació, dirigida per la cirurgiana plàstica Goesel Anson, demostra que dormir de costat o cap per avall pot provocar arrugues a la cara, el coll i l’escot.
La doctora Anson, així com els coautors de l’estudi, creu que la compressió de la pell en dormir cap per avall provoca pressió a la cara, creant arrugues a llarg termini. Segons va explicar en un comunicat, «les arrugues de la son es formen com a resposta a la torsió creada quan es pressiona la cara contra qualsevol superfície en dormir», i va afegir que «tendeixen a empitjorar amb el temps a causa de la repetició combinada amb l’aprimament de la pell i la reducció de l’elasticitat amb l’envelliment».
Aquestes arrugues, que res tenen a veure amb les d’expressió, tendeixen a aparèixer entre els 35 i els 45 anys, coincidint amb l’avanç de l’oxidació i la disminució de les reserves d’àcid hialurònic i col·lagen. Això provoca la progressiva disminució del gruix de la pell i la pèrdua d’elasticitat. Si hi afegim el fet de dormir adoptant males postures, com ara cap per avall o de costat, que fan que la pressió contra el coixí i el matalàs evitin la correcta oxigenació tissular, acabarem provocant l’aparició de plecs verticals en la cara i l’escot.
A diferència de les arrugues d’expressió, que es poden corregir amb cremes i tractaments dermatològics, les causades per la son només es corregeixen canviant de posició. Per aquest motiu, Anson recomana dormir sempre sobre la nostra esquena. Així doncs, si volem prevenir les arrugues del son hem d’adequar la postura al llit i mantenir-nos sempre cara amunt. Per tal d’aconseguir-ho podem fer servir un parell de coixins, un a cada costat del cap, i així evitarem girar-lo. És aconsellable que els llençols i la funda del coixí siguin de ras o setí, ja que tendeixen a romandre llises, la qual cosa evita que els plecs deixin empremtes a la pell.
A més d’aquesta mesura preventiva seria convenient utilitzar una crema o sèrum de nit i potenciar l’ús de cosmètics antiedat amb àcid hialurònic, retinoics i antioxidants com l’oli d’argània. Procura que tinguin ingredients com la dimeticona, que actua com a farciment; retinol, que actua com a antioxidant; i àcid salicílic, que és un netejador profund de la pell que treu impureses i en repara l’estructura.
Hi altres pràctiques que, afegides a la postura i a les cremes antiedat, ens poden ajudar a evitar aquest tipus d’arrugues:
Massatges. Fes un suau massatge sobre les àrees de la cara, el coll i l’escot i dona copets sobre la pell diverses vegades en els plecs. Així augmentaràs la circulació del lloc on apliquis el massatge i faràs que el flux de sang ompli les arrugues ràpidament.
Salta o fes exercici. Fer uns quants salts ??o córrer una estona al matí farà que el teu ritme cardíac augmenti, la qual cosa provocarà una bona circulació a totes les cèl·lules de la pell. Aquest flux de sang ajudarà a omplir les arrugues cutànies que es van desenvolupar mentre dormies.
Te verd o blanc. Aplica bossetes d’aquesta infusió sota dels ulls i sobre les arrugues de la pell. Les propietats de la cafeïna i l’antioxidant d’aquests tes actuen com a vasoconstrictor, antioxidant i diürètic, reduint així l’aparició d’arrugues superficials.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari