Dormir bé per estar despert | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 30/01/2020

La somnolència excessiva durant el dia, sense motiu conegut, pot suggerir la presència d’un trastorn del son. La primera causa d’aquest tipus de trastorn és no dormir prou hores durant la nit. Per a un adult, es considera normal dividir les 24 hores del dia en tres parts; això suposaria dedicar 8 hores a la feina, 8 a les activitats personals (àpats, oci, esport…), i les 8 restants al descans. Però són moltes les persones que no tenen un son nocturn de qualitat.

La manca d’un bon descans pot provocar canvis psicològics importants, com són l’ansietat, la irritabilitat i fins i tot la depressió. En l’àmbit laboral, es disminueix el rendiment i apareixen les dificultats d’atenció, de memòria i d’adaptació a situacions noves. Si la manca de son persisteix, s’acaben alterant els sistemes immunitari i endocrí.

Un aspecte important per a un bon descans és evitar la sobrecàrrega del sistema nerviós, per exemple reduint les hores que ens estem al davant de les pantalles electròniques, siguin televisors o ordinadors.

També és convenient evitar l’abús del cafè i d’altres estimulants.

És aconsellable practicar exercici físic, moderat però regular, amb una respiració àmplia i rítmica, combinant-lo amb tècniques de relaxació.

En resum, descansar bé durant la nit és la clau per estar actius i desperts durant el dia.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari