Diferències entre cotxe seminou, gerència, km 0 i estoc | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 12/07/2019

El blog del RACC (blog.racc.cat) explica en un article la diferència entre els conceptes seminou, gerència, km 0 i estoc. Alternatives de compra que resulten més econòmiques que un vehicle completament nou.

L’article recomana valorar els preus en funció del que realment s’ofereix i tenir informació clara sobre:

  • Condicions de la garantia i període real inclòs tan bon punt el vehicle sigui teu. També les ampliacions en temps o quilòmetres que et puguin oferir.
  • Revisions que s’inclouen en el preu i el cost que poden representar si no s’hi inclouen.
  • Situació en què es troba la pòlissa d’assegurança, quines prestacions cobreix i quan venç.
  • Nombre de quilòmetres.
  • Estat del vehicle. Has d’exigir al venedor que estigui en les millor condicions.
  • Preu del cotxe completament nou i amb equipament i motorització semblants. Així podràs comparar i valorar l’oferta.
  • En el cas dels cotxes usats, demana quin havia estat l’ús que se n’havia fet.

Segons el RACC, les opcions de compra es poden dividir en dos grups: els que no han fet ni un quilòmetre i els que ja han estat usats en major o menor mesura.

Cotxes ja usats

Seminou. No ha superat els dos anys d’antiguitat o els 25.000 km. Pot ser que tingui les mateixes característiques del mateix model nou, però també que tingui un motor o una plataforma d’una generació anterior, amb les diferències que això pot representar d’equipament de seguretat, consum i emissions. En aquest cas, has de vigilar l’estat de les rodes i dels pneumàtics.

De gerència. Acostumen a tenir un any d’antiguitat. Fixa’t en el nombre de quilòmetres, perquè normalment els han fet servir empleats dels concessionaris o possibles compradors. El vehicle estarà segurament en bones condicions i tindrà un bon equipament. Perden una mica de valor residual segons el temps que faci que estan matriculats, però resulta inapreciable. Pel que fa a la garantia, has de pensar que comença a comptar des que es van matricular.

Cotxes d’estoc. Encara que faci un temps que han estat fabricats, no s’han matriculat, per tant, el “comptador” no s’ha posat en marxa. Pot ser que hagin estat a la intempèrie al concessionari o en zones de la marca.

Cotxes que no han fet ni un quilòmetre

Km 0. Solen anar associats als objectius de nombre de matriculacions que exigeixen les marques als concessionaris, de manera que obligatòriament han de donar d’alta un determinat nombre de vehicles. Es tracta, per tant, de cotxes que s’han sol·licitat al fabricant com a previsió d’augment de vendes, o perquè ha d’aparèixer una nova generació d’aquest model i poden tenir una bona sortida. Si coincideix amb l’equipament i la motorització que tenies previst comprar és una bona opció.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari