Consumeixes greixos saludables? | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 01/06/2020

Els greixos són fonamentals en una dieta equilibrada. Són la principal font d’energia i ens ajuden a absorbir les vitamines, però no són tots iguals. Mentre que uns afavoreixen la salut, uns altres la perjudiquen. La clau és distingir-los i consumir-los en proporcions adequades.

El 60% del greix que mengem és invisible i es troba en carns vermelles, fritures, salses, gelats, precuinats i dolços industrials.

La millor manera d’evitar que els greixos se’ns colin a la dieta és llegir atentament les etiquetes dels productes que consumim i limitar els que continguin oli de coco i palma, i greixos hidrogenats o saturats. L’abús d’aquest tipus de greixos comporta un seguit de problemes associats, com el colesterol, l’obesitat o els trastorns cardiovasculars.

Greixos que beneficien
Els monoinsaturats: que es troben a l’oli d’oliva i l’oli de cacauet; les olives; la fruita seca, com ara les ametlles, els cacauets o els anacards; i altres fruits, com l’alvocat.
Els poliinsaturats: l’omega-3 (presents al salmó, la truita de riu, la sardina, la tonyina, les nous i la soja) i l’omega-6 (que es troba a l’oli de gira-sol, de blat de moro i algunes margarines).

Greixos que perjudiquen
Els de tipus «trans»: es troben en les carns greixoses de vedella i xai, i en els olis hidrogenats (que s’utilitzen en els dolços industrials i els snacks).
Saturats: Es troben a la mantega, els làctics sencers, les salsitxes, els embotits i les hamburgueses, les margarines dures i els greixos per a pastisseria.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari