Consells per cuinar menjars saborosos | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 26/02/2020

Moltes vegades deixem de menjar aliments sans com les verdures i hortalisses perquè ens semblen insípides i, en lloc d’això, preferim altres aliments o preparacions que no són tan saludables.

Les diferents formes de cuinar un aliment poden canviar completament el seu gust, textura i color. Quan decidim que un aliment no ens agrada, abans d’excloure’l completament de la nostra dieta li hauríem de donar diverses oportunitats, tantes com tècniques de cocció i condiments existeixen.

Afegir espècies o herbes aromàtiques:

Potencien el sabor dels plats i redueixen la necessitat d’afegir massa sal o salses comercials excessivament greixoses.
Pebre negre, blanc o fumat (dolç i picant), nou moscada, julivert, orenga, farigola, romaní, alfàbrega, coriandre, sàlvia, estragó, curri, cúrcuma, comí, llavors de mostassa, fonoll, gingebre, canyella, caiena, all o ceba en pols, etc.

Marinar aliments:

Aquesta tècnica consisteix a deixar un ingredient en una barreja líquida assaonada i condimentada per augmentar la seva tendresa, sabor o cuinar-lo parcialment (per exemple cebiche o tàrtar).
Vinagre, vi, cervesa, suc de taronja, llima o llimona, iogurt natural o grec, salsa de soia o pasta de miso, oli d’oliva verge extra, mel, etc.

Crear textures:

Per altra banda, combinar diferents textures en un mateix plat també ajuda a fer que el nostre paladar trobi més atractius alguns aliments.
Fruita seca picada, pa ratllat, cereals sense sucre en flocs, llavors de lli, xia, sèsam, fruita deshidratada, làmines de coco torrades, cigrons torrats amb espècies, crostons de pa, brots de bambú, soia o alfals, algues, etc.

Tècniques de cocció:

Troba la que millor s’adapti a l’aliment i atreveix-te a provar.
Cocció en sec: al forn (rostit, a la sal, en papillota), a la planxa, a la graella, a la brasa, al buit, al microones, gratinat, rostit.
Cocció al medi líquid: bullir, blanquejar o escaldar, escalfar, cocció al vapor, cocció en brou.
Cocció al medi gras: fregit, sofregit, saltat, daurat, wok.
Cocció mixta o combinada: guisat, estofat.

 

Lorena Alarcón Gazulla
Màster en Nutrició i Alimentació
www.esoquecomemos.com

Deixa un comentari