Com tenir uns glutis perfectes | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 31/01/2019

Des que, ja fa un temps, Jennifer Lopez va reivindicar el seu darrere i la van seguir celebritats com Beyoncé o Kim Kardashian, el cul no ha deixat de créixer en popularitat. En els darrers anys ha crescut la demanda de gluteoplàsties, és a dir, d’augment de glutis mitjançant la implantació de pròtesis i la infiltració de greix autòleg.

Tot i que els tipus de glutis varien depenent de la morfologia corporal i del factor genètic, un bon entrenament i una dieta adequada són claus per aconseguir tenir una rereguarda perfecta. En aquest sentit, és molt important realitzar exercicis específics, normalment isomètrics, és a dir, fent força en una posició sense moviment.

Així doncs, si no volem passar pel quiròfan ni per la cabina d’estètica, no ens hem de limitar a la anomenada ‘operació biquini’. L’ideal és dedicar 10 minuts diaris a exercitar la zona i adquirir hàbits com vigilar les calories buides (alcohol i llaminadures) i els aliments molt calòrics, ja què s’acumulen a l’abdomen i glutis en forma de greix. També és important no saltar-se àpats, perquè si ho fem l’organisme tira del múscul per obtenir energia i apareix la flacciditat. Així mateix, és vital que els glutis no es tornin mandrosos. Per activar el metabolisme és beneficiós córrer o nedar, després realitzar exercicis funcionals com elevació de malucs, gambada i esquats, i acabar amb un exercici aeròbic intens.

La pell de taronja és un dels problemes que trobem a les natges i que afecta el 90 % de les dones. Es pot combatre aplicant diàriament un anticel·lulític, insistint amb un massatge a tota la zona, cuixes i malucs inclosos, en sentit ascendent. Les textures en gel o esprai s’absorbeixen millor que les cremes.

La flacciditat és un altre dels enemics dels glutis. Per sort, es pot recórrer als cosmètics d’última generació específics per a natges, o a productes refermants. També es tracta amb aparells, exercici i dieta, i suplements precursors del col·lagen.

Si el cul és voluminós s’ha de donar inicialment prioritat a l’exercici cardiovascular i combinar-lo amb una dieta baixa en greixos. Així es cremarà el teixit gras que es troba sobre el múscul, i d’aquesta manera es treballarà en la tonificació.

Si el cul té cartutxeres es necessitaria començar amb exercicis cardiovasculars, i els exercicis de tonificació s’enfocarien en els músculs adductors, fent tot tipus de treballs que involucrin moviments laterals de les cames, amb i sense resistència, ajudant així el cos a eliminar greix i a tonificar aquesta zona en particular.

Si el cul és arromangat. el treball seria de tonificació, incrementant els exercicis destinats a la part baixa del gluti, com els esquats amb les cames separades, per donar-li una forma més arrodonida.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari