Publicat el 14/08/2019

Després de romandre mesos protegits pels mitjons i el calçat, amb l’arribada de la calor els peus s’exposen al sol i als factors externs. Hi ha, però, un seguit de pràctiques que ens poden ajudar a protegir la pell dels nostres peus i a mantenir-los sans.

Fes servir el calçat apropiat. Es recomana usar calçat obert i transpirable, confeccionat amb materials transpirables i no agressius amb la pell. És important utilitzar calçat en el qual el peu tingui estabilitat i estigui ben subjecte. Per això cal no abusar de les xancletes, ja que poden provocar fasciïtis plantar a causa de la manca de subjecció al metatars i al turmell. El millor és fer-les servir només com a barrera de protecció en zones humides, vestidors, dutxes comunes o accessos a piscines. Les soles massa planes tampoc no són una bona opció, segons els podòlegs. Abusar de sandàlies i ballarines multiplica l’impacte del taló sobre el sòl, cosa que deriva en dolors a la zona del taló i en tendinitis.

Mantén-los secs i hidratats. La humitat i l’alta afluència de gent fa que estiguem més exposats a l’acció dels fongs, per això convé assecar els peus en profunditat, insistint entre els dits i les ungles. També és recomanable hidratar-los amb cremes podològiques diàriament abans d’anar a dormir, aplicant-hi un petit massatge. Mantenir la pell dels peus ben hidratada augmenta la flexibilitat de la dermis, la qual cosa ajuda a evitar l’aparició d’esquerdes, rascades i dureses i prevé que surtin butllofes.

No oblidis la protecció solar. Si has de prendre el sol, aplica’t crema solar també als peus. La pell de l’empenya és especialment fina i sensible, i per tant molt més vulnerable a les cremades. En les passejades per la platja, tracta d’evitar les hores de més calor per l’alta temperatura de la sorra, i vigila per on camines per evitar trepitjar objectes que et danyin els peus.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari