Publicat el 24/12/2018

Segons la SEEN (Societat Espanyola d’Endocrinologia i Nutrició), durant les festes de Nadal guanyem entre 2 i 4 kg per l’excés de calories ingerides aquests dies. Si no vols passar-te de la ratlla, pots prendre algunes «precaucions» sense deixar de gaudir de les celebracions. Aquí tens alguns consells pràctics:

No et saltis cap àpat. No cometis l’error de no esmorzar o menjar menys els dies anteriors: això només farà que arribis més afamat al dinar i mengis més del compte. Tampoc no és necessari saltar-se el sopar; pots fer un sopar més lleuger, com per exemple una amanida, sopa, ou dur o peix.

No piquis entre hores. Si tens gana abans de l’hora del dinar, escull una fruita o fruites seques.
Evita els plats rics en greixos i salses. Si ets l’amfitrió, millor cuina al vapor, a la planxa o al forn. Evita també fregits i embotits.

Prioritza el menjar de qualitat. Millor que repeteixis sopa de galets que no passar-te amb les postres. Escull un plat de peix o verdures abans que la carn.
Deixa de menjar quan et sentis saciat. Tot el que és a taula és deliciós, però serà millor que deixis de menjar just abans que estiguis tip.

Compte a la sobretaula. Quan xerrem i mengem alhora no parem atenció plena en el que estem menjant, deixem d’escoltar el nostre centre de sacietat i acabem ingerint més del compte. Vigila aquests moments en què estàs rodejat de torrons, massapans i polvorons.

Evita el consum d’alcohol. O redueix-lo al màxim. A banda d’ingerir moltes calories sense ser-ne conscients, és un tòxic per al nostre cos.

Mou-te. I potser aquest és el millor consell. Camina un mínim de 30 minuts al dia. Tot i que ja és recomanat fer-ho tot l’any, aquests dies és indispensable, ja que passem moltes hores asseguts a taula. Si practiques esport o vas al gimnàs, no deixis de fer-ho. Realitzar una mica d’activitat física incrementa la despesa energètica.

Sentir-se pesat, tenir una mala digestió, la necessitat de descordar-se el botó dels pantalons o la sensació d’arribar forçat al següent àpat són símptomes que poden indicar que s’ha menjat massa.

 

Lorena Alarcón Gazulla
www.esoquecomemos.com
Instagram: @esoquecomemos

Deixa un comentari