Publicat el 03/10/2019

Un corredor o passadís d’emergència és un carril que han de deixar els conductors per cedir el pas a un vehicle prioritari que es troba en situació d’emergència. Des de fa anys, s’està aplicant amb èxit en diversos països d’Europa per aconseguir reduir al màxim possible el temps que aquests serveis d’auxili necessiten fins a arribar al lloc de l’accident.
Al nostre país la normativa de circulació preveu que els vehicles que circulen davant d’un servei d’emergències s’han de retirar a la dreta per deixar pas. Això és de fàcil aplicació en vies amb un sol carril per sentit o quan el trànsit és fluid; el problema és que en cas de retencions els conductors dubten sobre com han d’actuar.

La mecànica del corredor d’emergència varia en funció de la situació en què es trobin els vehicles:

Via de dos carrils per sentit. Els vehicles que circulen per l’esquerra s’apartaran el màxim possible a l’esquerra, mentre que els vehicles que circulin per la dreta faran el mateix cap a la dreta, utilitzant el voral si cal. D’aquesta manera, els serveis d’emergència poden circular pel centre de la via.

Via de tres carrils per sentit. Els conductors del carril esquerre s’hauran de retirar el màxim possible cap a l’esquerra, mentre que la resta es desplaçaran cap a la dreta. L’objectiu és deixar lliure un passadís pel qual els vehicles d’emergència puguin avançar de forma ràpida i segura.

Fa uns dies, la Direcció General de Trànsit va publicar un vídeo a través del seu compte oficial de Twitter en què mostra de manera gràfica en què consisteix l’«efecte corredor».

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari