Publicat el 11/02/2015
Bernat Rubí Joier és una empresa familiar que va néixer fa 45 anys. Des de l’inici, l’empresa es dedica a la fabricació de joies i crea els seus dissenys alhora que els produeix i els ven en l’àmbit de l’alta joieria. L’any 1990 l’empresa va decidir obrir botigues pròpies, sense deixar de banda l’àmplia xarxa de vendes a l’engròs a nivell nacional i internacional. Nou anys més tard, comença una recerca de nous canals de venda i la diversificació del producte. Es crea la línia Baby Line, de joieria infantil i complements, que es fonamenta en uns personatges infantils de diferents edats i que donen fruit a moltes de les seves col·leccions. L’any 2000 neix la línia Rubí Basic, oferint una bona mostra d’imaginació i creativitat. Es basa en petites col·leccions de plata i s’estén progressivament a tot el camp de la joieria. És una línia més juvenil i moderna. Bernat Rubí treballa, doncs, amb tres línies de joieria: una que s’adreça al bebè, una altra a la joventut, i una tercera d’alta joieria. La qualitat de les joies de l’empresa ha obtingut un reconeixement internacional en diverses ocasions. Va ser mereixedora del guardó internacional Gold Corporation, en obtenir el primer premi a la millor creació de joia d’or i el guardó al disseny de la peça més original elaborada exclusivament amb el metall groc. A més, diversos dissenyadors de moda de renom han seleccionat les seves joies per ressaltar les col·leccions de cada temporada. Bernat Rubí, amb gairebé 50 anys d’experiència en el món de la joieria —tant pel que fa al disseny, la distribució, les botigues pròpies i les franquícies—, parla amb nosaltres

Quants anys fa que es dedica a la joieria?
Després de recórrer el món de la cosmètica, el 1970 vaig muntar l’actual negoci de joieria, que hem anat desenvolupant i treballant tant al mercat nacional com a l’estranger.


Quina creu que és la clau del seu èxit?
L’èxit no és mai total, ja que depèn dels mercats i de la situació del país. De tota manera, l’important és treballar i saber sempre quin és el producte adequat al moment.


Quantes botigues té?
Actualment dues, situades al centre comercial l’Illa. Una està especialitzada en l’alta joieria, i l’altra, Rubí Bàsic, més focalitzada al públic juvenil amb complements i línies més «casual».


Quins clients de fora d’Espanya visiten més les seves botigues?
Per situació, molt pocs, ja que el mercat estranger es mou més aviat pels carrers del centre de Barcelona. Per això obrirem aviat una botiga nova a la Rambla de Catalunya cantonada amb el carrer Mallorca.


A banda de les joies, quins altres productes ofereix Bernat Rubí?
Rellotges de marques de primer nivell i moda.


Els seus productes es venen per Internet?
Sí, Internet és un altre punt de venda. Tot i que en aquest camp hem començat fa poc, més o menys fa un any. 


Uns anys enrere semblava que hi havia més tendència a l’or blanc que al groc. Encara és així?
Actualment, la tendència de l’or torna a ser el groc amb les seves diferents tonalitats, i l’or blanc s’empra més aviat en el muntatge de diamants, solitaris, etc.


Han canviat molt, els materials que utilitzava quan va començar i els d’avui dia?
No, la joieria, des de temps enrere fins avui, és com una roda: dóna voltes i evoluciona amb les tendències de moda.


En què s’inspiren quan han de dissenyar una joia?
No existeix una inspiració concreta. El mercat és el que marca en cada moment quines són les tendències. Això és fàcil de copsar en la roba, les sabates i, evidentment, també en les joies.


El taller de disseny i el procés de fabricació es fan des de la pròpia empresa o es demana ajut a fora? 
A la nostra empresa desenvolupem tots els processos de fabricació, des del disseny original fins a la peça final que acaba a la botiga.


Quina és la peça imprescindible per a la núvia?
Això sempre depèn del tipus de vestit que llueixi, però a mi m’agrada molt dissenyar collarets gargantilla, els trobo realment femenins i delicats. En un escot paraula d’honor queda perfecte un petit detall amb diamant.
Hi ha una altra peça indispensable, que són les arracades llargues, però no excessivament. Si porten perles millor, perquè els donen una mica de moviment i és perfecte.


Ha dissenyat alguna joia per al casament d’algun famós?
Sí, quan un client diposita la seva confiança en la teva botiga, és el més famós.


Què els diria als nuvis que volen trobar els complements perfectes per al seu casament?
Que es deixin aconsellar, dins dels seus gustos evidentment, ja que les nostres botigues disposen d’uns professionals i assessors molt capacitats per donar a cada parella els millors consells a l’hora de fer la tria.

Deixa un comentari