Beneficis de l’activitat física | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 04/02/2020

L’exercici físic i l’esport milloren la nostra salut i qualitat de vida, tant a nivell físic, psíquic, com social. Practicar un esport, fer gimnàstica, jugar, caminar, anar en bicicleta o fer activitats quotidianes de manera activa aporten molts beneficis. Tot i així, s’ha de tenir en compte que si l’exercici es realitza sense control, amb tècniques incorrectes o posicions inadequades poden provocar-nos lesions. Alguns dels beneficis són:

A nivell físic:

  • Elimina greixos i prevé l’obesitat perquè es gasten més calories
  • Augmenta la resistència a l’esgotament i el rendiment físic
  • Millora l’amplitud respiratòria
  • Disminueix la freqüència cardíaca en repòs
  • Afavoreix el creixement en l’edat infantil
  • Millora el desenvolupament i la tonificació muscular

A nivell psíquic:

  • Té efectes relaxants i antidepressius
  • Millora els reflexos i la coordinació
  • Aporta sensació de benestar i alegria
  • Prevé l’insomni i regula el son

A nivell social:

  • Estimula la participació i la iniciativa en el treball en grup
  • Canalitza l’agressivitat
  • Afavoreix l’autocontrol i ensenya a acceptar i superar les derrotes
  • Ens ensenya a assumir responsabilitats i a acceptar normes
  • Millora l’autoestima i la imatge personal

Els infants i joves han de fer, com a mínim, una hora diària d’exercici moderat. I per a les persones adultes és recomanable fer 30 minuts d’activitat física moderada 5 o més dies per setmana. Per a les persones grans és recomanable consultar l’activitat que es vol fer amb el metge. L’objectiu final: convertir l’estil de vida actiu en un hàbit.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari