Aprendre a respirar | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 15/12/2018

Una cosa tan senzilla, natural i inconscient com respirar pot ser molt més complex del que es pensa, i s’ha de tenir en compte que respirar bé redueix l’estrès i ajuda a controlar les emocions i millorar l’estat d’ànim.

Els exercicis de respiració són, sens dubte, la manera més ancestral i habitual d’aconseguir aquesta sensació de calma i assossec tan necessària.

Davant situacions d’estrès es respira de forma ràpida i entretallada, agafant el mínim volum d’oxigen. Per això, respirar de forma lenta i suau és el primer pas per aquietar la ment i oxigenar el cos, ja que permet regular els ritmes interns de l’organisme i alliberar el cervell de l’excés d’activitat i de pensaments repetitius.

Una respiració profunda es fa lentament. També ha de ser silenciosa, i amb la inspiració sempre pel nas. Per millorar la ventilació s’ha d’aprendre a buidar totalment els pulmons, de manera que una bona inspiració ha d’anar precedida d’una expiració correcta.

L’aire ha d’entrar a través de les fosses nasals. La funció del nas és preparar l’aire entrant per tal que el cos l’utilitzi de la millor forma possible. Quan respirem a través de la boca, els pulmons obtenen aire sense filtrar, fred, sec i ple de virus i bacteris. Com fer servir el nas per respirar: amb la boca tancada, col·loqueu la llengua enganxada al paladar, ja que d’aquesta manera assegurem una respiració fisiològica, és a dir, l’aire entra i surt pel nas. Seguidament, inhaleu, comptant fins a tres, i exhaleu comptant fins a quatre. Feu una pausa durant dos o tres segons i repetiu vuit vegades.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari