8 pràctiques psicològicament saludables per al nostre dia a dia | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 19/02/2021

La salut és un estat en què hi ha d’haver plenitud física i mental. Així doncs, de la mateixa manera que mirem de tenir cura del nostre cos, també hem de procurar mantenir el nostre cervell sa. Aquestes són les principal activitats que podem incorporar a la nostra vida diària per mantenir una bona salut psicològica:

Fer esport. L’exercici té beneficis per al nostre estat de salut general i, per tant, per a la nostra salut mental. La seva pràctica contribueix a la segregació d’endorfines, les quals ens indueixen a entrar en un estat de benestar i plaer. L’ideal és practicar algun esport entre 3 i 4 vegades a la setmana, però tan sols caminant uns 30 minuts al dia és suficient perquè el nostre estat psicològic es vegi beneficiat.

Mantenir actiu el cervell. Si l’activitat de la nostra vida diària no requereix gaire esforç mental, és important mantenir actiu el cervell amb entreteniments, jocs o lectures. Els escacs, les dames o qualsevol altre joc en què hi hagi una mica d’estratègia pot servir. També podem recórrer als sudokus, els mots encreuats, llegir o escriure.

Fixar-se metes i objectius. Per mantenir una bona salut mental és important plantejar-se objectius en el dia a dia, metes assolibles i prioritats. Al principi és aconsellable que siguin realitzables a curt termini per adquirir-ne l’hàbit. Després, a mesura que es vagin assolint els primers èxits, es poden anar afegint nous reptes.

Descansar bé. Dormir el necessari és un factor de protecció i estímul de la salut psicològica. Dormir massa poc ens fa sentir-nos cansats mentalment, mentre que dormir de més fa que ens costi concentrar-nos . S’aconsella fer-ho entre 7 i 8 hores diàries, depenent de la persona.

Menjar sa. Seguir una dieta saludable manté el cos sa i augmenta el benestar general. El cervell necessita una dieta variada i equilibrada per poder funcionar tant en l’aspecte cognitiu com en l’emocional. Per tant, limita els greixos, els sucres, l’alcohol, i augmenta el consum de productes frescos, com les verdures i les fruites, les llegums i el peix blau.

Fer vida social. Tenir cura de les relacions personals de forma diària és una cosa que pocs saben valorar, però que tots hauríem de tenir en compte. Cuidar i mantenir les relacions amb els altres o iniciar noves relacions ajuda en certs problemes com l’ansietat o l’estrès, evita l’aïllament i manté més actiu el nostre cervell.

Relaxar-se. Quan gaudeixes de moments de calma i respires de manera adequada la teva ment es relaxa, i les tensions, així com l’estrès, disminueixen.
Per això és important trobar un moment al dia per relaxar-nos i evitar que el nostre cervell es col·lapsi. Podem fer-ho de moltes maneres: un bany d’escuma, un passeig per la platja, escoltant música, meditant…

Connectar amb la natura. L’ésser humà no deixa de ser un animal i per això està connectat amb la naturalesa. Fer una
passejada per qualsevol indret natural ens proporcionarà calma i protecció davant els problemes psicològics. Fins i tot la llum natural és beneficiosa per a la nostra salut mental. Procura exposar-te amb la prudència necessària a la llum solar sempre que puguis, ja que no només t’ajudarà a processar certes vitamines, sinó que et protegirà contra la depressió.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari