Publicat el 17/10/2019

Cada vegada és més habitual que als interioristes se’ls plantegin projectes de disseny d’oficines a casa, ja sigui perquè el client és un freelance que treballa en línia o perquè la seva empresa li permet accedir a la modalitat de teletreball. Encara que tenen punts en comú amb el disseny d’oficines tradicional, és important tenir en compte algunes pautes per saber aprofitar bé l’espai i, sobretot, per treure el màxim rendiment a aquest lloc de treball.

  1. Espai diferenciat
    Res de fer servir la taula de la cuina o estirar-se al sofà amb el portàtil. L’oficina domèstica ha de ser un lloc amb tons relaxants i ben ventilat, com una habitació o un espai de la sala o del dormitori. Es poden fer servir separadors o mampares per donar aquesta sensació d’espais diferents.
  2. Mobiliari ergonòmic
    Treballar des de casa no vol dir que es passin menys hores assegut a l’oficina, per això l’ergonomia té un paper important i és recomanable que els seients tinguin aquestes característiques. Hi ha cadires ergonòmiques amb un munt de dissenys que ajuden a diferenciar la part de l’habitatge amb la de l’oficina.
  3. … I d’emmagatzematge
    És important tenir suficient espai per guardar documents, papers, projectes i agendes perquè no s’amunteguin les carpetes sobre l’escriptori i es creï una sensació caòtica. Es poden utilitzar calaixeres o prestatgeries. D’això últim, n’hi ha que funcionen de separadors i divideixen el despatx de la resta de l’estança.
  4. Optimització d’espai
    En general, l’oficina a casa té un únic treballador, així que el projecte ha de basar-se únicament en el seu gust personal. L’única limitació serà l’espai, però com que només cal satisfer les necessitats d’una única persona, serà fàcil eliminar els objectes prescindibles, és a dir, els de la decoració convencional com quadres i fotos. D’aquesta manera s’eviten elements que distreuen i s’aconsegueix un espai òptim per focalitzar l’atenció en la feina.
  5. Comoditat, no relaxació
    S’ha d’estar còmode en el lloc de treball, però sense oblidar que s’està treballant. Les butaques amples i els sofàs, millor deixar-los per a altres estances. El que sí s’ha de tenir en compte és que la taula d’escriptori estigui a l’altura idònia de qui la farà servir, i que sigui prou gran perquè hi càpiguen els dispositius i elements necessaris.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari