10 tipus de zumba i els seus beneficis per a la salut | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 11/10/2019

El zumba és una disciplina esportiva divertida i enèrgica que combina exercicis aeròbics i coreografies de diferents ritmes. Des que va ser creada a Colòmbia per Alberto Pérez als anys 90, és una de les branques del fitnes que més ha crescut en els últims anys a tot el món.

La pràctica del zumba consisteix a entrenar el cos ballant ritmes llatins com salsa, merengue, cúmbia o reggaeton, barrejats amb altres gèneres en una combinació de ball i rutines aeròbiques que permet fer exercici d’una manera més entretinguda.

Els beneficis d’aquesta disciplina en el nostre organisme són molts: enforteix el sistema cardiovascular, elimina el greix corporal, modela el cos, tonifica els músculs, augmenta l’energia física i millora la coordinació. A més, atès que ballar té un efecte positiu sobre els sistemes nerviós i cardiovascular, també actua com un poderós antidepressiu.

Un altre dels beneficis del zumba és que és capaç d’intensificar la nostra tolerància a l’acumulació d’àcid làctic; això vol dir que després de practicar aquesta activitat serà més difícil tenir adoloriment muscular.

L’èxit d’aquesta pràctica ha fet que es desenvolupin diferents tipus:

1 · Zumba Clàssic. És la primera versió d’aquesta disciplina, la més senzilla i que s’imparteix amb els ritmes llatins bàsics barrejat amb exercicis de tipus aeròbic.

2 · Zumba Toning. Aquesta modalitat es practica amb unes peses anomenades zumba toning sticks, que es mouen com si fossin maraques per tonificar els braços.

3 · Zumba Step. També afegeix un element extra a la classe, en aquest cas l’step, una mena d’esglaó allargat que ajuda a focalitzar l’exercici al tren inferior, les cames i els glutis.

4 · AquaZumba. Indicada per a persones amb problemes d’articulacions o amb sobrepès, ja que aquests problemes es redueixen considerablement amb l’exercici aeròbic i els ritmes llatins practicats a la piscina.

5 · Zumba Sentao. És ideal per a persones amb problemes de cames i, també, per als que busquen treballar intensament els abdominals. Combina exercicis d’enfortiment i resistència amb moviments de ball que es practiquen en una cadira.

6 · Zumba Gold. S’adreça a persones de més edat i compta amb exercicis i rutines adaptats a la seva mobilitat i resistència física.

7 · Zumba Gold-Toning. Aquesta variant del zumba és la més recomanable per millorar la força i la mobilitat en persones grans.

8 · Zumba Kids i Kids Junior. Per a nens d’entre 7 i 11 anys a la classe Kids i per a nens d’entre 4 i 6 a la classe Kids Jr. Es fan rutines pensades per als infants sobre la base de les coreografies originals i s’hi afegeixen jocs, activitats i exploració d’altres cultures.

9 · Zumbini. És una variant adaptada per a pares i fills de fins a 4 anys d’edat. Els exercicis es centren en el desenvolupament cognitiu i motriu dels infants en el marc del zumba.

10 · Zumba in the Circuit. És una barreja entre els ritmes de zumba i els exercicis d’enfortiment que activen el metabolisme per aconseguir un entrenament complet. Indicada per a persones que ja practiquen zumba però volen avançar cap a un entrenament en circuits.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari