Publicat el 17/11/2021

Si cada país europeu triés un cotxe icònic que el representés, t’imagines quin seria? El blog del RACC s’ha fet aquesta pregunta i ha elaborat un llistat dels cotxes clàssics europeus més característics.

 

 

Espanya: Seat 600 | Fabricació: 1957-1973 | Unitats: 783.745.
L’utilitari, de 21,5 CV, arribava als 95 km/h i va tenir la difícil tasca de motoritzar un país que provenia de l’autarquia i on la importació era molt complicada.

Itàlia: Fiat Nuova 500 | Fabricació: 1957-1975 |Unitats: 4.250.000
Va ser el successor del 500 ‘Topolino’ i un dels grans encerts del visionari Dante Giacosa. Amb un preu molt ajustat, equipava un motor de 479 cc i 13 CV que desenvolupava 85 km/h.

Alemanya: Volkswagen Type 1 (Escarabat) | Fabricació: 1938-2003 | Unitats: 21 milions
Batejat com a ‘Beetle’ per The New York Times, no només va motoritzar Alemanya, sinó també molts països de tot el món. Equipava inicialment el mític motor bóxer de quatre cilindres de 985 cc i 25 CV, refrigerat per aire.

Alemanya Oriental: Trabant 601 | Fabricació: 1963-1990 | Unitats: 2.818.547
La marca VEB Sachsenring va començar la fabricació del Trabant 600 el 1960. El model 601 va ser fins a 1990 el cotxe per antonomàsia de l’Alemanya de l’Est.

República Txeca: Skoda Octavia | Fabricació: 1959-1971 | Unitats: 286.000
El primer model va arribar el 1959. Aquesta berlina era el primer model d’èxit i motoritzava massivament la part oest de la URSS.

França: Citroën 2CV | Fabricació: 1948-1990 | Unitats: 3.872.583 (berlina) i 1.246.306 (furgoneta)
El concepte del fabricant va fer del seu model un cotxe assequible i una icona de país gal.

Anglaterra: Mini | Fabricació: 1959-2000 | Unitats: 5.387.862
Un altre visionari, Alec Issigonis, va dissenyar per a la British Motor Company (BMC) aquest petit utilitari de motor i tracció davanters que es va convertir en un mite en els anys 60.

Rússia: Lada Niva | Fabricació: 1977-Actualitat| Unitats: 2.100.000
És el tot terreny per antonomàsia. Amb molt pocs canvis des del seu llançament, és capaç de sobreviure als climes freds més extrems.

Iugoslàvia: Yugo 45 (Zastava Koral) | Fabricació: 1980-1998 | Unitats: 750.000
Es diu que és un dels pitjors cotxes de la història, per la baixa qualitat dels seus components. Aquest vehicle de baix cost va motoritzar els Balcans i va tenir un inesperat èxit a Amèrica del Nord.

Romania: Dacia 1300 | Fabricació: 1969-2006 | Unitats: 1.959.730
Conegut a la resta d’Europa com a Renault 12, aquesta berlina va ser el vehicle més popular en aquest país del bloc comunista.

25Redacció La Clau
Font: https://blog.racc.cat

Deixa un comentari