Quins són els 10 cotxes clàssics més representatius d’Europa?
Si cada país europeu triés un cotxe icònic que el representés, t’imagines quin seria? El blog del RACC s’ha fet aquesta pregunta i ha elaborat un llistat dels cotxes clàssics europeus més característics.
Espanya: Seat 600 | Fabricació: 1957-1973 | Unitats: 783.745.
L’utilitari, de 21,5 CV, arribava als 95 km/h i va tenir la difícil tasca de motoritzar un país que provenia de l’autarquia i on la importació era molt complicada.
Itàlia: Fiat Nuova 500 | Fabricació: 1957-1975 |Unitats: 4.250.000
Va ser el successor del 500 ‘Topolino’ i un dels grans encerts del visionari Dante Giacosa. Amb un preu molt ajustat, equipava un motor de 479 cc i 13 CV que desenvolupava 85 km/h.
Alemanya: Volkswagen Type 1 (Escarabat) | Fabricació: 1938-2003 | Unitats: 21 milions
Batejat com a ‘Beetle’ per The New York Times, no només va motoritzar Alemanya, sinó també molts països de tot el món. Equipava inicialment el mític motor bóxer de quatre cilindres de 985 cc i 25 CV, refrigerat per aire.
Alemanya Oriental: Trabant 601 | Fabricació: 1963-1990 | Unitats: 2.818.547
La marca VEB Sachsenring va començar la fabricació del Trabant 600 el 1960. El model 601 va ser fins a 1990 el cotxe per antonomàsia de l’Alemanya de l’Est.
República Txeca: Skoda Octavia | Fabricació: 1959-1971 | Unitats: 286.000
El primer model va arribar el 1959. Aquesta berlina era el primer model d’èxit i motoritzava massivament la part oest de la URSS.
França: Citroën 2CV | Fabricació: 1948-1990 | Unitats: 3.872.583 (berlina) i 1.246.306 (furgoneta)
El concepte del fabricant va fer del seu model un cotxe assequible i una icona de país gal.
Anglaterra: Mini | Fabricació: 1959-2000 | Unitats: 5.387.862
Un altre visionari, Alec Issigonis, va dissenyar per a la British Motor Company (BMC) aquest petit utilitari de motor i tracció davanters que es va convertir en un mite en els anys 60.
Rússia: Lada Niva | Fabricació: 1977-Actualitat| Unitats: 2.100.000
És el tot terreny per antonomàsia. Amb molt pocs canvis des del seu llançament, és capaç de sobreviure als climes freds més extrems.
Iugoslàvia: Yugo 45 (Zastava Koral) | Fabricació: 1980-1998 | Unitats: 750.000
Es diu que és un dels pitjors cotxes de la història, per la baixa qualitat dels seus components. Aquest vehicle de baix cost va motoritzar els Balcans i va tenir un inesperat èxit a Amèrica del Nord.
Romania: Dacia 1300 | Fabricació: 1969-2006 | Unitats: 1.959.730
Conegut a la resta d’Europa com a Renault 12, aquesta berlina va ser el vehicle més popular en aquest país del bloc comunista.
25Redacció La Clau
Font: https://blog.racc.cat